סיכום אירועי הפרות הסדר האלימות ברצועת עזה

הפרות הסדר האלימות נמשכו משעות הבוקר ביום שישי, בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה, בהשתתפות כ-20,000 פלסטינים. 

06.04.18
מערכת את"צ

סיכום אירועי היום

התרחשו מספר ניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן הנגרם מהבערת הצמיגים. כמו כן, בוצעו מספר ניסיונות פיגוע בהם זריקת מטענים, בקבוקי תבערה וחבלה בגדר כל זאת בחסות העשן. כוחות צה"ל מנעו את החדירות. 

כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות, ביניהם תותחי מים לכיבוי שריפות, מאווררי ענק לפיזור העשן, ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך.

לאור הערכת המצב הבוקר, צה״ל הכריז על שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה״ל. אין הנחיות מיוחדות לעורף.

תמונות מהפרות הסדר ברצועת עזה

"אנחנו מסכמים את היום עם כ-20,000 מתפרעים ב5 מוקדים", סיכם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס את אירועי היום לאורך הרצועה. "התרחשו מעל לשמונה אירועי זריקת מטען, מספר ניסיונות זריקת בקבוקי תבערה ומספר ניסיונות חיתוך. ביחס לשבוע שעבר, מדובר באירוע שהיו בו פחות אנשים אך לא מעט אלימות בתוכו. חמאס גרר את הרצועה ליום של הפרות סדר אלימות, ולמוות בצד השני"

"עמדנו במשימתנו, לא היו נפגעים לכוחותינו, לא הייתה חדירה של הגדר ולא נפגעה הריבונות", הוסיף, "סיפור העשן לא יצר את האפקט שהם רצו לייצר - הפגיעה הייתה באנשים שעמדו ליד בתושבי עזה ובאיכות הסביבה. מה שכן הורגש הוא אפקט ההרתעה - מניעת ההתקרבות לגדר, וניסיון חמאס למנוע אירוע שיוצא משליטה".

"אנחנו נחושים להמשיך ולעמוד במשימה גם מעבר לאירועים של היום", סיכם תא"ל מנליס, "האירועים לא הסתיימו, והניסיונות לחצות את הגדר ימשכו כמו שראינו במהלך השבוע - אנחנו מוכנים לכל אחד מהתרחישים".

הפרות סדר בעזה

הפרות סדר בעזה