פקודת יום הרמטכ"ל לציון 23 שנים לרצח יצחק רבין

21.10.18
מערכת את"צ

מפקדי צה"ל, חייליו ועובדיו,
23 שנים חלפו מאז נרצח ראש הממשלה יצחק רבין זכרונו לברכה. רצח אשר פער פצע עמוק בחברה הישראלית, ואשר היה נקודת שבר בתולדותיה של מדינת ישראל. על אף הזמן שחלף, והידיעה כי רבים ממשרתי החובה טרם נולדו לפני הרצח - אל לנו לשכוח. אל לנו לשכוח כי מאז ליל 4 בנובמבר 1995 חלה עלינו החובה: לעצור בכל שנה את שגרת היומיום ולהעמיק במשמעות הצו הערכי שנכתב בעקבות הרצח. 

חומרי ארכיון של רא"ל בדימוס יצחק רבין

כאזרחים במדינה דמוקרטית ניתנה לכל אחד מאיתנו הזכות לפעול לפי עמדותיו וערכיו האישיים, אך כחיילים וכמפקדים, אחריותנו לפעול באופן ממלכתי. עלינו לעמוד על כך שהמפגש המתקיים בין משרתינו, בני העדות והדתות השונות יעמיק את תחושת האחדות ויחזק את אעמון העם בצבאו. גם כשהדעות חלוקות, עלינו להותיר את הנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת מחוץ לכותלי הצבא, ולפעול מתוך הבנת החשיבות והאחריות ההיסטורית שבמשימתנו: הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל. 

אותה משימה בת 70 השנים הניצבת כנר לרגלינו, היא שעמדה לנגד עיניו של יצחק רבין, לאורך כל תחנות חייו: החל בבחירתו להתגייס לשורות הפלמ"ח ולהגן על המדינה שבדרך, ובהמשך, פיקודו על חטיבת הראל במלחמת העצמאות, כהונתו כרמטכ"ל הניצחון במלחמת ששת הימים, וכלה בפועלו כשר ביטחון וכראש ממשלה. בכל עת פעל רבין מתוך אמונתו בצדקת הדרך - כאשר נדרש להילחם הוא דגל בלחימה עיקשת, וכשמצא לנכון לפלס דרך לשלום, הוא סלל אותה בנחישות, עד הרגע בו נרצח בידי מתנקש.  

מפקדים וחיילים, 
אומץ הלב, הדבקות במשימה והנשיאה באחריות שאפיינו את רבין, הן תכונות הנדרשות לנו גם היום כדי להוסיף ולהבטיח את כוחנו, את עוצמתנו ואת יכולתנו להתמודד מול האתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מצפון עד דרום. צה"ל הוא צבא מצויד ומוכן, כשיר ועוצמתי, בעל יכולות מבצעיות, מודיעיניות וטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. צבא השומר על אופיו כצבא עם ערכי וממלכתי. צבא הזוכר, כדבריו של רבין, שכוחו טמון באדם, בכם, חיילי צה"ל ומפקדיו - בזכותכם ננצח!