תופסים קו? מעכשיו תצאו 3/11 במקום 4/17

הרמטכ"ל אישר את יוזמת אלופי הפיקודים המרחביים לגבי אחידות היציאות הביתה של לוחמים בתעסוקה מבצעית בגזרות השונות, שיעמדו מעתה על שלושה ימים בסוף כל שבוע שני. מדובר בצעד נוסף במסגרת שיפור מעמד הלוחם בצה"ל

28.01.18
מערכת את"צ

לאחר עבודת מטה שעסקה בהשוואה בין הגזרות השונות בהן תופסים לוחמי צה"ל קו, החליטו אלופי הפיקודים המרחביים, באישורו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לשנות את תדירות היציאות בזמן התעסוקה המבצעית, כך שתעמוד על שלושה ימים בבית בתום 11 ימי פעילות רציפה בגזרה. 

מדובר בצעד נוסף במסגרת שיפור מעמד הלוחמים בצה"ל, הכולל גם הגדרה של מיהו "לוחם חוד", אותה קבע הרמטכ"ל, הענקת סיכת "לוחם חוד", והטבות שונות ללוחמים אלה, כגון שדרוג בסיסי האימון וציוד לחימה חדש. 

עד כה, יציאות הלוחמים בתעסוקה המבצעית לא היו אחידות. השינוי יביא לכך שהחיילים לא יישארו בגזרה מעל שבועיים רצופים, כמו שהיה נהוג לעשות בחלק מהגזרות בארץ, בהן היציאות היו "4/17" ו-"5/16". ההוראה החדשה נכנסה לתוקף כבר בתחילת החודש, ותיושם באופן הדרגתי שיושלם בשבועות הקרובים. 

בעקבות עבודת המטה בנושא, הגיעו אלופי הפיקודים המרחביים למסקנה כי אין הצדקה לכך שלוחמים בתעסוקה מבצעית לא ייצאו הביתה במשך תקופה של שבועיים וחצי ולפעמים אפילו שלושה שבועות. מעתה, לאחר אישורו של הרמטכ"ל, הלוחמים בגזרות הביטחון השוטף - בגבולות עם לבנון וסוריה, ירדן, מצרים ועזה וכן באוגדת איו"ש, ישוחררו לשלושה ימים בבית בכל סוף שבוע שני בקו (11/3). ההנחיה תקפה גם עבור הלוחמים בקווים ייחודיים בגזרות אלה, כמו כוננויות תותחנים בגבול הצפון או כוננויות טנקים בפיקוד הדרום. השינוי בתדירות היציאות לא יחול על פריסות מבצעיות של מערך ההגנה האווירית ועל כוננויות גזרה של היחידות המיוחדות בצה"ל.

על מנת שהשינוי לא יתבטא בעומס ובהגדלת מספר המשימות עקב הזמן שהתקצר, חטיבת המבצעים תאפשר למפקדי החטיבות והגדודים להתגמש מבחינת המשימות השוטפות בעת הקרובה לפחות, פרט לזמני מתיחויות או הסלמות בהם עלולים לקרות שינויים.