אלוף יהודה פוקס נכנס לתפקידו כנספח ההגנה בוושינגטון

04.09.19
מערכת את"צ

אלוף יהודה פוקס נכנס אתמול (שלישי) לתפקידו כנספח ההגנה בוושינגטון, ארצות הברית. הטקס נערך במעמד שגריר ישראל בוושינגטון, מר רון דרמר, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף יהודה פוקס החליף בתפקידו את אלוף מיקי אדלשטיין, אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות.

"שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין למשרד הביטחון האמריקאי משתרע על פני נושאים רבים", אמר נספח ההגנה בוושינגטון היוצא, אלוף מיקי אדלשטיין. "מבניין כוח והסקת מסקנות משותפת בכל זרועות הצבא, דרך שיתוף ושיפור המידע המשותף ועד שיתוף פעולה בתחומי מחקר ופיתוח, חילוץ רפואי ורבים נוספים. בשלוש השנים האחרונות, היינו עדים לשינויים אסטרטגיים במזרח התיכון שהביאו לפתחה של מדינת ישראל אתגרים חדשים במספר גזרות. חלק מאתגרים אלו אסטרטגיים, וחלקם אתגרים שיהפכו כאלה בעתיד".

"באופן לא מפתיע", המשיך, "חלק מאתגרים אלו משותפים לארצות הברית וישראל. אפיונם המיוחד של אתגרים אלו אילצו את צה"ל ומדינת ישראל להתאים מחדש את הדרך בה אנו מגדירים את מטרותינו ומשלימים את משימותינו; נאלצנו לפתח מושגים ותהליכים חדשים בעניין האופן בו אנו משתפים פעולה תוך כדי שיקול והתחשבות במטרות הצד השני בהתאם. חבריי יהודה ולילך פוקס, את יהודה אני מכיר שנים רבות, דרך מספר תפקידים בהם פיקד על כוחות במשימות ומבצעים מורכבים בהצלחה רבה, תוך השגת תרומות ייחודיות. אני שמח בשביל צה"ל והשגרירות הישראלית שאתה הוא האיש שיתפוס את המושכות. אני סמוך ובטוח שתדעו כיצד לחזק את מערכת היחסים הזו לשנים רבות בעתיד. אני מאחל הצלחה רבה לך, ללילך ולמשפחת פוקס".

 "תפקידו של נספח ההגנה בארצות הברית מביא איתו אחריות אדירה וכבוד גדול", אמר נספח ההגנה בוושינגטון הנכנס, אלוף יהודה פוקס. "התכנסנו כאן הערב כדי לכבד מפקד, חייל, מנהיג וחבר יוצא דופן. מיקי, ברצוני להביע את הערכתי האישית והמקצועית לתפקיד שמילאת. הדי עבודתך נשמעים לא רק בוושינגטון, ירושלים, פלורידה ותל אביב, אלא גם במקומות רבים ונוספים ברחבי העולם".