"העיקרון הבסיסי - אפס סובלנות לגזענות ויחס שווה ומכבד לכל המשרתים"

28.07.19
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, נפגש היום (ראשון) עם 12 אנשי ונשות קבע בני העדה האתיופית.

במהלך המפגש, אותו יזם הרמטכ"ל בעקבות מכתב ששלחו קצינים ונגדים יוצאי אתיופיה בנושא תופעת הגזענות, העלו המשתתפים סוגיות, ושיתפו בחוויות ובתחושות אישיות.

במפגש נכחו קצינים ונגדים בדרגות שונות מכלל יחידות השטח והמטה בצה״ל, הבכיר שבהם הינו מר״פ דרום, אל״ם אבי יצחק.

רב אלוף כוכבי הדגיש כי אין מקום לגזענות בצבא וכי יש לנקוט מדיניות מחמירה של אפס סובלנות נגד מקרים כאלו.

"העיקרון האחד והמרכזי הוא אפס סבלנות לגזענות ויחס שווה ומכבד לכל המשרתים, הבהיר הרמטכ"ל, "על טעויות אפשר לסלוח ולמחול - אבל גזענות היא לא טעות. אם צריך, וכפי שקרה, יש להוקיע ולהעניש".

לצד זאת, חידד הרמטכ"ל כי על המפקדים לעסוק בנושא במסגרת העשייה יחידות, ולקיים שיח מעמיק ונוקב בדבר סוגיות חברתיות.

כמו כן, הוסיף שיש להעמיק ולחזק את הטמעת ערך הסובלנות וקבלת האחר - בקורסים, בהכשרות וכן בתוכנית חינוך ייעודית בנושא לחיילים.

"צה"ל מחבק ומכבד באהבה את כל המשרתים", ציין הרמטכ"ל, אך הוסיף כי יש עוד דרך לעבור עד שעיקרון זה יהיה נוכח באופן בלתי ניתן לערעור בכל צה״ל.

רס״ר אושר ישעיהו, המשרת בחיל הים סיפר: ״המפגש עם הרמטכ״ל היום היה חשוב ומרגש, אני מרגיש שעצם זה שהרמטכ״ל הקדיש לעדה זמן, הקשיב לנו והגיע לכבד אותנו זה כבר משמעותי, אני מקווה שכל אותם הדברים שאמרנו שם ייושמו ויתקדמו״.

הרמטכ״ל ציין כי: "צה"ל צריך להיות חוד החנית ודוגמה ומופת לכבוד הדדי בין אנשים וחיילים. זה מתחיל בחינוך לכך שיש לכבד כל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מגדר והעדפה מינית", והנחה על הגברת העיסוק בנושא באופן שיטתי ובהובלת מפקדים.

"אני מעריך אתכם מאד ושמח על כך שאתם עושים חיל בצבא, מתקדמים ומשמשים דוגמה", אמר רב אלוף כוכבי למשתתפים, "אתם ראשי חץ שמושכים אחריהם נוער וחיילים, ואני גאה בכם על כך".