מפקד שייטת 13 החדש מונה לתפקיד

31.07.19
מערכת את"צ

אל"ם ד׳ מונה היום (רביעי) לתפקיד מפקד שייטת 13 בזרוע הים.

טקס החילופים נערך בבסיס השייטת בעתלית בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה ד׳ החליף בתפקידו את אלוף-משנה ט', שכיהן כמפקד שייטת 13 בשנתיים האחרונות ועוברת כעת לתפקיד רמ"ח תכנון באגף התכנון. 

״פעילויות רבות, עלומות ורחוקות ממדינת ישראל, מתבצעות על ידי לוחמי הקומנדו הימי, במקצועיות ודייקנות שאין כמותה", פתח מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, "אתמול בערב, התכנסנו יחד, שייטת 13, שייטת 3 ושייטת 7 לכבוד טקס הענקת לטקס הענקת צל״ש (ציון לשבח) מטעם ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, לשייטת 13 וזאת על פעילות מבצעית פורצת דרך, בה לוחמי שייטת 13 הפגינו עוז, נחישות ויצירתיות".


"זהו הציון לשבח השישי במספר אשר הקומנדו הימי זוכה לקבל. אני גאה בכם", שיתף אלוף שרביט, "לוחמי ומפקדי היחידה, המשיכו בדרככם. ט', במשך שנתיים פיקדת על חוד החנית של זרוע הים. עשית זאת במקצועיות ובדיוק רב. אני מודה לך על תקופה משמעותית זו. ד׳, אתה חוזר הביתה, אני בטוח שתוביל את השייטת להישגים גדולים ופעילויות איכותיות רבות, אני סומך עלייך״.

״אני מסיים היום שנתיים של פיקוד על שייטת 13", אמר בהתרגשות אל"ם ט', מפקד שייטת 13 היוצא, "יחידה שבמשך 24 שנים, הייתה לי בית ומשפחה. התמודדנו יחד עם אתגרים מבצעיים מורכבים בלוחות זמנים קצרים, נדרשנו להמציא כל פעם משהו חדש ואחר ולאלתר במהלך המבצעים".


מתחנו את גבולות היכולת ובמצבים מסוימים גם את גבולות זמן הלילה", גילה המפקד היוצא, "כל זה התאפשר כי נמצאים פה האנשים הנכונים - מלאי מסירות והקרבה וחדורי תחושת שליחות - לוחמים ותומכי לחימה, חיילים, קצינים ואזרחים עובדי צה״ל - כולנו יחד גרמנו לזה לקרות. בעיניי אתם עמוד האש שלפני המחנה, תודה שאפשרתם לי להוביל ולהנהיג אתכם. הפיקוד עליכם היה חוויה יוצאת דופן״.

"בתחושת שליחות גדולה אני מקבל את הפיקוד על שייטת 13. אני חוזר היום הביתה!", הכריז מפקד שייטת 13 הנכנס, אל"ם ד', "לבית שבו גדלתי והתחנכתי. מה שמתווה לי את הדרך הם הערכים שעליהם מתבסס הקוד הגנטי של היחידה - הדבקות במשימה, בתנאים קשים ומורכבים, החתירה לניצחון, היצירתיות פורצת הגבולות, הדוגמה האישית, הצניעות והחובה לקיים תחקיר אמת נוקב למצוינות - כי אין דרך אחרת".

"המוכנות והכשירות שלנו לכל משימה ולכל אתגר מתאפשרים בזכות המודיעין, הטכנולוגיה ושיתופי הפעולה", הוא הסביר והוסיף: "אבל לפני הכל הם טמונים בכם - הלוחמים והמפקדים, הלב הפועם של היחידה. הלוחם הוא זה שהופך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בדממה, הרחק מהעין, אנו מבצעים את משימותינו, שהשתיקה יפה להן, מתחת למים, מעל המים וביבשה. יחד נפליג לכל אתגר, יחד ננצח ויחד נפרוץ גבולות חדשים״.