טקס החלפת ראש חטיבת קשרי החוץ

25.11.19
מערכת את"צ

אתמול (ראשון) התקיים טקס החלפה של ראש חטיבת קשרי החוץ, בבסיס מחנה אביב, בראשות ראש אג״ת אלוף אמיר אבולעפיה. רח״ט קש״ח היוצא, תא״ל דוד ארז מייזל, שירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות ועסק באתגרים רבים בתחומי הדיפלומטיה הצבאית.

"חטיבת קש"ח היא מקום בו תוכל לפתוח את הבוקר בקפה עם סגן מפקד אונדופ האירית, תה עם מפקד יוניפיל האיטלקי, צהריים בשארם עם חבר מצרי יקר, ארוחת ערב עם שותף מעמאן, קבלת פנים של הנספח הגרמני, שיחת ערב עם נספח ארצות הברית, ושיחת חצות בקו מניעת חיכוך ובטיחות עם הרוסים". כך מדבריו של רח"ט קש"ח היוצא, תא"ל דוד ארז מייזל: "a day in a life - אמרו החיפושיות, אבל אפילו הם לא חלמו על 24 שעות, 365 ימים של קש"ח צבאי".

"קש"ח מתמקד במפגשים בין אדם לאדם, ואדם לאדמה - ככלי רב מימדי ורב זירתי וכמגשר בין חוויות אנושיות (פרויקט חץ הדורות) לטובת מיצוי יתרונם הגאו-אסטרטגי של מדינת ישראל וצה"ל - תווך בין מזרח למערב, צפון לדרום ואי של יציבות." הוסיף הרח"ט היוצא. 

"בכמעט שלושת העשורים האחרונים הייתי שותף פעיל בהגנת המדינה לאורך כל גבולותיה", הרח"ט הנכנס תא"ל אפי דפרין שיתף במעמד, "מדן ועד אילת, מגבול ירדן בערבה ובבקעת הירדן ודרך מרחבי החולות בגבול מצרים, מהלבנון ועד רמת הגולן, לילות כימים בפטרולים ובמארבים ובעיקר מבעד כוונות תותח טנק".

"השנים האחרונות כנספח הגנה חשפו אותי לזרוע מבצעית וחשובה לא פחות, "אגרוף המשי" של צה"ל ומדינת ישראל, הדיפלומטיה הצבאית על גופיה ושלוחותיה השונות". סיפר התא"ל, "אני נרגש מהמעמד, מודע לכובד האחריות ומודה למפקדי על הזכות להוביל את מערך קשרי החוץ כדיפלומט הראשי של צה"ל".

בהמשך לדבריו איחל תא"ל דפרין: "משפחת הקש"ח הצבאי - אני מאמין שאנו יושבים על כתפי קודמינו ורואים רחוק יותר, תהליך החלפת מפקד הוא לא רבולוציה, אלא אבולוציה. החטיבה והמערך שנוסד זה מכבר, נמצאים לאחר שלב המיסוד והביסוס ועכשיו הגיעה עת שלב העיצוב והמיקוד. נבחן כיצד הקש"ח בתנופה, משרת וישלים באופן המיטבי את תפיסת הניצחון, ואיך ישרת באופן המיטבי ביותר את צה"ל ואת הביטחון הלאומי של ישראל."