טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי הנח"ל

12.06.19
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי הנח״ל, התקיים היום (רביעי) באנדרטת הנח״ל בפרדס חנה.

הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד "עוצבת הפלדה", תא"ל סער צור, מפקד חטיבת הנח״ל, אל"ם דן גולדפוס, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

מקום המדינה ועד היום ידע הנח״ל 740 חללים בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה.

החיילים והמפקדים, המונצחים באנדרטה זו", פתח את דבריו הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "מספרים את סיפור מורשתה של החטיבה וכמו זועקים בשתיקתם את כאב האובדן, אובדן חייהם של אלו שבחרו לצעוד בדרך ההגנה והחלוציות".

"יקיריי, בני המשפחות השכולות – זהו הטקס שבו הכאב הפרטי הופך למשותף"', הוא אמר והוסיף: "אך בזכות כך מזכיר לנו כי את המחיר הכבד של משימת ההגנה, מחיר שאתם אלו שנדרשים לשאת מדי יום ביומו".

"אתם נושאים, אותו בכל רגע של חייכם", מתאר הרמטכ"ל, "מוצפים פעם אחר פעם, בסיפורים, בקולות ובתמונות המצטרפים לכדי דמותם של יקיריכם - מזכירים את החיוך המבויש שאיתר את פניו כשהבאתם בו בגאווה בטקס ההשבעה, את קולו הצרוד שבקע בצידו השני של קו הטלפון בסיומו של שבוע אימונים מפרך, את החיבוק האחרון שנתן טרם אחז בתרמילו ויצא מהדלת אותה סגר ולא פתח יותר".

"כל מפגש אתכם וכל מבט בעיניכם הכואבות, מחדד בנו את תחושת האחריות והמחויבות, מזכיר לנו באיזו חרדת קודש ומקצועיות עלינו לעסוק בתכנון כל משימה, בהוצאה של כל מבצע ובאיזו דייקנות ורגישות עלינו לנהוג בביצועה".

"כעם אשר נלחם על זכותו לחיות במדינה עצמאית, ריבונית ומשגשגת", אמר רא"ל כוכבי, "אל לנו לשכוח כי עודנו נדרשים לעמוד איתן כנגד צבאות טרור מצפון ומדרום במרכז ובמזרח. עלינו להתאים את שיטת הלחימה לאתגרי העתיד ולהיערך ליצירת מענה רלוונטי ויצירתי, למול מזימות האויב ולצורך הכרעתו ביום פקודה".

"לאורך החודשים האחרונים ראיתי אתכם לא פעם", הוא משתף, "עומדים על המשמר בגבול רצועת עזה ומבטיחים את ביטחונם של תושבי הדרום". 

"גם בימי הקרב האחרונים בחודש שעבר, עמדתם איתנים ודרוכים יחד עם שאר כוחות צה״ל", ציין לשבח הרמטכ"ל, "לא אפשרתם את ערעור ביטחונה של מדינת ישראל, רגעים ספורים בטרם חגיגת 71 שנים לעצמאותה".

"יהי זכרם של הנופלים ברוך".

"מדי שנה", ציין מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם דן גולדפוס, "מתכנסים אנו כאן באתר ההנצחה לחללי הנח״ל. במקום הזה משולבים זיכרון העבר, רעינו לנשק, טובי בנינו ובנותינו, וטובי דרכנו אשר אינם איתנו, עם העתיד, הנוער הרב שמגיע לאורך השנה לכאן, לעסוק בערכים ובאהבת האדם והחברה". 

כאן הערכים שיקיריהם הביאו איתם לנח״ל עוברים לדור הבא", הוא אמר והוסיף: "כאן רעינו לנשק מתחילים את הנחלת העבר לטובת העתיד. כאן הנוער מתחזק ומתחנך לשירות, לנתינה ולשותפות".

"מורכבים מאנשים שמחויבים לרעיון גדול, לרעיון שעובר מדור לדור, אנחנו מחוייבים לחיים כאן!

מחוייבים לרוח השותפות, לשירות, לרוח שלכן המשפחות ולחינוך שחינכתן את אהוביכם.

הרוח הזו שלכם, שלנו היא - רוח ישראלית, חזקה ומאחדת, מגנה ומנצחת".