נשיא המדינה העניק תעודות הצטיינות ל-120 קצינים וחיילים

09.05.19
מערכת את"צ

היום (חמישי), נערך טקס מצטייני נשיא המדינה לשנת התשע"ט בבית הנשיא בירושלים.
 
הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, הקצינים והחיילים המצטיינים ומשפחותיהם. במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות ל-120 קצינים וחיילים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל.

החיילים המצטיינים נבחרו בוועדות שונות וזכו בתואר מצטייני הנשיא, לאור פועלם המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו, חתירתם למצוינות והפגנת מסירות, מקצועיות ואחריות. במעמד קבלת האות, יקבלו החיילים מ-"יחד למען החייל" מלגת לימודים בסך 1,000$, תרומת ידידי האגודה למען החייל בבריטניה.
 
מבין 120 מצטייני הנשיא, ישנם 74 גברים, 46 נשים, 22 חיילים בודדים, 8 חיילים שהתנדבו לשירות צבאי, 19 קצינים ו-71 לוחמים.

"ביום-יום חיילים אלו, לצד עשרות אלפים, עומדים על משמר הגבולות", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, והמשיך: "מדינת ישראל היא עובדה מוצקה ומוגמרת, ולמען ביטחונה צה״ל ממשיך לפעול יומם וליל. ההצטיינות מתרחשת בחדרי חדרים ובגבעות חשוכות. היא כרוכה בשעות ובימים של עבודה מאומצת ומתחילה בדברים הבסיסיים ביותר: בנוהל קרב יסודי, בארגון מוקפד של מוצב, בתרגול חוזר ונשנה לצורך שיפור, והתעקשות על ביצוע איכותי של המשימות".

"זוהי הדוגמה האישית במיטבה: חיקוי המצטיין! זוהי מנהיגות, ועל כל אלו באנו להביע הערכה ולהוקיר לכם לתודה. הבוקר הזה עומד בסימן ההצטיינות האישית", הוסיף הרמטכ"ל, "אך ההצטיינות חייבת להיות הדופק הארגוני שעל פיו פועלת כל יחידה, פיקוד או זרוע. בני המשפחה הנמצאים כאן עמנו מהווים את הקרקע הפורייה שמתוכם צמחתם, שהעניקה לכם ערכים, מופת ודרך של מצוינות. המציאות משתנה בקצב מסחרר ועלינו להמשיך להשתנות. לכן גזרנו על עצמנו את העיקרון של מוכנות והשתנות".

"נעשה כל שניתן לשפר את המוכנות, ובכלל זה אימונים, מלאים ומחסני חירום", הוא ציין, "נעשה כל שאפשר להתאים את עצמנו לאתגרי שדה הקרב הנוכחי, לאתגרי העתיד ולחיזוק כושרו ההתקפי של צה״ל. ראיתי אותם במהלכי ימי הקרב האחרונים - בעמדת צלפים לאורך הגבול, בחמ״ל האיסוף והתקיפה, בתא הטייס, בחדר הבקרה של הסוללה ובחדרי המודיעין. עובדים מסביב לשעון. עושים ביטחון. אני גאה בחיילי צה״ל ובמפקדיו, וגאה בכם המצטיינים. חג עצמאות שמח".