טרנספורמציה דיגיטלית - כל מה שרציתם לדעת

07.11.19
מערכת את"צ

מה היא טרנספורמציה דיגיטלית?

מטרתה של מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית היא הובלת השתנות דיגיטלית צה"לית. הקמת המנהלת היא אחת ההחלטות המרכזיות של תכנית רב-שנתית 'תנופה'.

השתנות דיגיטלית מתמקדת ברשתיות, שמאפשרת שיתוף פעולה בין כלל הזרועות והאמצעים בשדה הקרב. כולם מחוברים לכולם, ומתפקדים על בסיס מרחב רשתי משותף. חיל האוויר, חיל הים, כוחות היבשה וכוחות חבירים נוספים יהיו מחוברים באותה הרשת, ואליה יזרמו נתונים מבצעיים רלוונטיים ובתוך כך כולם יראו את אותה תמונת מצב. 

מה התכלית של השתנות דיגיטלית?

  • האינטרנט המבצעי, שמחבר את כלל הכוחות והפלטפורמות בשדה הקרב זה לזה ולענן המידע הצה"לי שמאפשר עיבוד ומיצוי מידע. כל אלו יאפשרו תהליכים מבצעיים, מהירים ואיכותיים להעצמת הקטלניות של צה"ל.

האינטרנט המבצעי ישפיע על מגוון תחומים בהתנהלות הצבאית - תהליך האש במפקדות צפוי להתייעל, תהיה ספיקת מטרות גבוהה יותר שתאפשר שיפור משמעותי בפן הטכנולוגי של מערך האש ועל-ידי כך העלאת אמינות התהליך, קצב, ספיקה ואיכות המטרות של צה"ל. יתאפשר שיקוף קצב השמדת האויב בזמן אמת, קיצור זמנים על-ידי תכנון מטרות ממוכן חצי אוטומטי ויותר מודיעין יונגש לכוחות המתמרנים בזמן אמת.

תמרון הכוחות ישופר, כך גם הפו"ש ותמונת המצב, שתהיה אחת, מונגשת ומהימנה. תמונת המצב האווירית החדשה תשלב נתונים רב זרועיים ותתאפשר גם יכולת שיח מבצעי מתקדמת ויכולת תחקור מבוססת VOD.​ התחום האחרון עליו ישפיע האינטרנט המבצעי הוא עליונות קיברנטית שתאפשר קפיצת מדרגה ביכולות השרידות והרציפות התפקודית.

  • מיצוי המידע:

"אנליסט לכל מח"ט": על גבי האינטרנט המבצעי נאספות כמויות רבות של מידע מבצעי רב זרועי המאפשר שיח על תמונת המצב. בנוסף, יתקיימו תהליכי עיבוד ומיצוי המידע שינגישו את עושר המידע למפקד בקצה בצורה מדויקת, רלוונטית ונגישה במטרה לתת המלצה מבצעית לקצה הטקטי.

המטרה היא לשפר את אפקטיביות הפעולה ולהמליץ למפקד על פעולה מבצעית רלוונטית מבוססת מידע. לצורך כך, קיימות באגף מעבדות מידע וכן הוכשרו אנליסטי מידע. כמו כן, התקיימו תהליכי מיצוי מידע לייעול תהליכי ארגון וניהול בצה"ל בהיבטי משאבי אנוש, לוגיסטיקה, אחזקה ועוד.
 

  • מה זה אומר עבור המשרתים? המלש"בים?

"תם עידן הפקס, הקץ לתלאות משרת המילואים": כדי לייצר השתנות דיגיטלית נדרש לייצר חוויה למשרת בדיגיטל ולהשתמש במערכות מידע מתקדמות. חוויה כזו הכרחית בעת הנוכחית על מנת למקסם את זמן השירות, לייעל תהליכים ולחסוך בבירוקרטיה. כחלק מהטרנספורמציה אנו מסתכלים על חווית המשרת החל משלב המועמדים לשירות ועד למילואים - 

מלש"ביםבחודש האחרון פותחו שירותים חדשים המאפשרים למועמדים לשירות למלא שאלונים רפואיים ולהעביר את הטפסים במייל, טרם הגיוס.

משרתים בסדירבימים אלו אנו מעלים לאוויר שירות המאפשר לחיילי החובה הנזקקים לתמיכה, לפתוח תהליכים בירוקרטיים ולהעלות לאינטרנט האזרחי את האישורים הנדרשים עוד מהבית.

משרתי המילואיםפותחה מערכת מוקד רב ערוצי אחוד מתקדם המאפשר לחיילי המילואים לפנות ולקבל מענה בכתובת אחת ללא תלות ביחידה בה הם משרתים.