חברי פורום מטכ"ל ביום עיון מיוחד ב"יד ושם"

29.04.19
מערכת את"צ

יום עיון לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים היום (שני) בראשות פורום מטכ"ל ב"יד ושם", אשר התמקד בנושא הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה. במהלכו, הוענקה תעודת הוקרה לאברהם גרינזייד במסגרת פרויקט "פרח לניצול".

הענקת תעודת הוקרה לניצול אברהם גרינזייד

חברי פורום מטכ"ל קיבלו סקירה על לוחמי הבריגדה היהודית, ארגון "החלוץ" הלוחם בקרקוב, סיירו באוסף החפצים של "יד ושם" תוך התמקדות בחפצי לוחמים ונפגשו עם ניצול השואה, אברהם גרינזייד, לוחם יהודי בצבא האדום.

בסקירתו בנושא "הלחימה היהודית הייתה לעובדה", אמר יו"ר יד ושם, אבנר שלו: "בתקופה של אין אונים עבור העם היהודי הלוחמים היהודים נלחמו על מנת לשמור על הזכות להתגונן. הם חיפשו דרכים לבטא ולממש זכות זו, לאו דווקא כדי להנצל או כדי לנצח, אלא בשביל שלוש שורות בהיסטוריה".


במהלך יום העיון העניקו הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי, ויו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה, לימור לבנת, תעודת הוקרה לגרינזייד. השניים נתנו התעודה במסגרת אירוע השיא של הפרויקט המשותף "פרח לניצול", המתקיים זו השנה ה-15 - ובמסגרתו מקיימים השבוע 8,000 חיילי צה"ל ו-176 קצינים בכירים, ביקורים פרטניים אצל 7,000 ניצולי שואה ומעניקים להם תעודת הוקרה, משוחחים איתם ושומעים מהם את חוויותיהם.

השרה לשעבר לבנת התייחסה בדבריה למיזם: "7,000 שורדי שואה מצפים נרגשים לביקורם של חיילי צבא ההגנה לישראל, המדינה עליה אפילו לא העזו לחלום בעודם בתופת. אלה המגינים בשגרת יומם על המדינה, עוצרים ממלאכת הקודש כדי להקשיב להם, להיות עימם, לתת חיבוק ולהזיל דמעה. אני גאה בצה"ל על שיתוף הפעולה החשוב הזה עם הקרן לרווחת נפגעי השואה, זו השנה ה-15".