כך שומרים הלוחמים על קור (רוח) בבסיסים החמים ביותר

הפעילות המבצעית שלהם מתקיימת מסביב לשעון, אבל הלוחמים והלוחמות הללו הם כנראה האנשים שחווים את הקיץ שנמצא בעיצומו - בצורה הכי קיצונית שיש. הכירו את אופיר, רוי וחוסאם, שמשרתים בנקודות ה'חמות' בכשירות המבצעית שהן דורשות - אבל יותר מכך, מגיעות למעלה מ-40 מעלות ביום סטנדרטי. כבר רצתם למזגן?

26.08.19
מערכת את"צ

הבסיסים הכי חמים

בקעת הירדן - רב"ט אופיר אייזן, פלוגה א', גדוד לביאי הבקעה

תפיסת הקו ביריחו שבחטמ"ר הבקעה והעמקים לא פשוטה בכלל, ואפילו ממש אינטנסיבית. מבחינת הפעילות ההתקפית אנחנו כל הזמן סביב פעילויות לילה - מעצרים, חיפושי אמל"ח וכספי טרור, בעיקר בתוך העיר יריחו עצמה. 

מבחינת הפעילות ההגנתית, אנחנו מסיירים בגזרה כל הזמן, מאבטחים מטיילים שמגיעים לאתרי טבילה או למרכזי תיירות, עוסקים בפעילות הגנה על הישובים בגזרה תוך קשר הדוק עם הרבש"צים ועוד.

בקו האחרון של הגדוד שלנו ההצלחות המבצעיות היו בעיקר סיכול משמעותי של פח"ע עממי, תפיסת חוליות בקת"ביסטים, ובעיקר פעילויות תכופות לשמירה על הסדר הציבורי בשני הצדדים - היהודי והפלסטיני.

האתגר המרכזי בגזרה הזו הוא ללא ספק הגודל שלה. אנחנו גדוד יחיד שתופס קו גדול משמעותית הרבה יותר מגזרות שונות שתופסים בארץ, ולכן מספר המשימות והישובים שתחתינו מבחינת הגנה הוא גדול מאוד. למרות ואולי דווקא בגלל כך, אנחנו מקפידים שתהיה לנו נגיעה עם התושבים כל הזמן.

כלוחמת בלביא הבקעה אני יודעת שאין דבר חשוב יותר משנישאר רלוונטיים, בגזרה היהודית והפלסטינית כאחד. גם בחום הכבד ששורר פה, ולפעמים גם בחום המבצעי, אנחנו עושים את מיטב יכולתנו כדי להגן על הגזרה המורכבת הזו, וכמובן על התושבים שלה.

שבטה - טוראי רוי פליישר,הכשרת יחידת "דיה"

אני נמצא כרגע בשלב הכשרה ביחידת ״דיה״ בבסיס שבטה הדרומי. 

לוחמי ה״דיה״ הם בעצם לוחמים שיודעים לשלב לוחמת חי״ר, איסוף קרבי והכוונת אש, ומתמקצעים בהפעלת אמצעי לחימה מתקדמים שונים, כדי שבסופו של דבר יוכלו לממש את ייעודם - מציאת האויב ותקיפתו.

שגרת היום-יום שלי די עמוסה, ההכשרה של לוחמי תותחנים בכלל היא מגוונת ועשירה ומלאה בתרגילים במקומות שונים בארץ, אימוני הסוואה מיוחדים, מערכי מנהיגות, ושיעורים עיוניים. בסוף ההכשרה עוברים גם סק״ם (סדרת קרב משולבת) שמסכמת לנו את כל מה שלמדנו.

אז כן, ההכשרה מאתגרת, וכשמוסיפים לזה את החום הגבוה שיש כאן זה יכול להיות קשה, אבל אני לא שוכח את המטרה שלשמה התגייסתי, ומצפה בכליון עיניים להתחיל את תפקידי כלוחם תותחנים מן המניין.

חטמ"ר פארן - סרן חוסאם חט'יב, מ"פ מסייעת בגדוד קרקל

עוצבת פראן החולשת על חלקה הדרומי ביותר של המדינה הופכת אותה לאחד מהמקומות החמים ביותר מבין כלל הגזרות.

את העוצבה אולי לא תזהו מתנוססת על כותרות העיתונים, אך הפעילות היומיומית המתמשכת שלה מוכיחה כי החום של אילת מזערי בהשוואה ל"חום" המבצעי שאופף את הגזרה.

בין סיכולי הברחות סמים ושמירה על גבול מצריים, על הלוחמים להישאר ערים ודרוכים לכל שינוי שעלול להתלקח.

אנחנו מגנים על גבולות של שלום, אך חלק מתפקידנו הוא להתכונן למצב בו גבול השקט מתהפך בבת אחת. מתחילת השנה הנוכחית נרשמו כבר 10 סיכולי הברחות מוצלחים, בהשוואה לשנה החולפת בה סוכל אירוע בודד.

אני חושב שהנוכחות שלנו במקום הכל כך מרוחק הזה וההישגים המבצעיים שלנו רק מוכיחים כמה ההגנה על כל קצה וכל גבול היא משמעותית. בסוף לא משנה כמה חם, קר או קשה יהיה כאן - המשימה שלנו ברורה ואנחנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח את השקט והביטחון לתושבים כולם.