צפו בנאום המלא של הרמטכ"ל בכנס לזכר אמנון ליפקין-שחק ז"ל

25.12.19
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא הבוקר (רביעי) נאום במרכז הבינתחומי בהרצליה בכנס לזכרו של הרמטכ"ל ה-15, אמנון ליפקין-שחק ז"ל, בנושא ״צה״ל - אתגרים ומענה״.

"כמו לרבים, אמנון היה גם עבורי דמות מופת. הכרתי אותו היטב, הייתה לו יכולת אמת בלי רגילה, לנתח מצבים ולזקק אותם במדויק", פתח את נאומו רא״ל כוכבי. 

בהמשך, התייחס הרמטכ״ל בין היתר לאירועים הביטחוניים שעל סדר היום: ״מלחמה היא לעולם המוצא האחרון, אבל במקרים שמוצו כל הדרכים היא פתרון. מרגע שנאלץ, נפעיל את כל עוצמתו של צה״ל. כשנפעל נעשה זאת מתוך צדקת הדרך והמוסר. צה"ל צבא ההגנה בייעודו והתקפי באופיו״. 

״מתחולל באזור שינוי עמוק ויש החרפה באיומים״, הוסיף רא״ל כוכבי, ״יותר אויבים, יותר זירות וכולן פעילות. אנחנו עושים מאמץ גדול, גלוי וסמוי, לא לאפשר לאויבינו להצטייד בנשק מדויק, גם במחיר עימות. איראן ממשיכה, לצד המגבלות על תכנית הגרעין, לייצר טילים המגיעים לשטחנו והכפילה את כמות האורניום המועשר שברשותה״. 

״במלחמה הבאה אנחנו נתקוף בעוצמה את המרחב האורבני, האויב הוא שבחר להתמקם ולירות משם אלפי טילים ורקטות״, המשיך הרמטכ״ל. ״ההבדל בינינו לבין אויבנו, שלא חס על אזרחיו, שאנחנו נתקוף בעוצמה באופן מבוסס מודיעין. נתקוף כל מה שתומך טרור״. 

בסיום נאומו, הדגיש הרמטכ״ל את חשיבות כוח האדם בצה״ל: ״האנשים הם הדבר החשוב ביותר שיש. אני גאה מאוד באנשים וביחידות. רמטכ״לים מכל העולם באים ללמוד מאיתנו. העיקרון הבסיסי שחרטנו על דגלנו הוא שהאדם יקר. חייבים שהטובים ביותר ישארו אצלנו - המפתח הוא מנהיגות, יצירת משמעות, עניין ומקום לביטוי. איכות האנשים בצה״ל היא עניין לאומי״.