תוצאות מסדר הרמטכ"ל - 20 היחידות עם הציונים הגבוהים ביותר

מהמוצבים הרחוקים בגבולות המדינה ועד לבסיסים הגדולים במרכז הארץ - שבוע מסדר הרמטכ״ל לא פסח על שום יחידה, ובחן בין היתר באילו בסיסים המוכנות המבצעית וחווית השירות הן הגבוהות ביותר. לאחר דיונים מעמיקים ודירוג המחנות, הבאנו לפניכם את רשימת היחידות עם הציון הגבוה ביותר

17.12.19
מירב בראל, מערכת את"צ

לפני כשלושה שבועות, בתום תהליך מקיף בן חצי שנה, שנועד לשפר את חזותם ונראותם של מחנות צה"ל, הסתיים מסדר הרמטכ"ל. אותו מסדר, שנערך בכ-180 בסיסים ברחבי הארץ, בחן האם אותם מחנות עומדים בדרישות הצבא - מרמת התשתיות ועד רמת המוכנות לזמן חירום.

"במהלך שבוע הביקורת, ראש המטה הכללי, סגנו וכלל חברי פורום המטה הכללי, העבירו מסדרים בכ-180 בסיסים. מהמוצב בקצה המבצעי בגבולות המדינה, ועד הבסיסים הגדולים במרכז הארץ", מתאר ראש חטיבת הלוגסטיקה, תא"ל ניסן דוידי, "כל זאת כדי לוודא שבצה"ל כולו מטפלים בתחומי התשתיות, המוכנות המבצעית ורווחת החיילים, כמצופה ממנו בשנת 2020".

לדברי תא"ל דוידי, התוצאה המבצעית לא נגזרת רק מאיכות האמל"ח שמחזיק הצבא, אלא גם מאיך הוא נראה ואיך הוא מטפל בעצמו ובתשתיות שלו. "התהליך עבר כמתוכנן", הוא מציין, "וניכר כי מרבית היחידות ביצעו עבודה משמעותית בתקציבים בסיסיים ובתמיכה של הפיקודים והזרועות. התוצאות ממש מדברות בעד עצמן".

להלן התוצאות:

אל"ם אודי אמירה, מפקד המש"א (מרכז שיקום ואחזקה) בחיל הטנ״א שבתל השומר, לא הופתע מהזכייה במקום השני בבית הקבע עם ציון של 9.81. "אצלנו במש״א קיימת תרבות שפועלת כל השנה לפי תכנית רב שנתית לשדרוג התשתיות, לחיזוק הביטחון ולשיפור תנאי העובדים", הוא מעיד. 

"זה סיפוק אדיר", ממשיך אל"ם אמירה, "לראות שהצלחנו בשנה האחרונה ובשלושת החודשים האחרונים בפרט להראות את ההשקעה שלנו בתחום הבטיחות, שאנחנו לא מתפשרים עליו, ובתחום הטיפול באנשים, שזה הדבר הכי חשוב. במש"א קיים תמהיל כוח אדם ייחודי - אע"צים, קצינים, נגדים וחיילים, כתף מול כתף. אלו הם האנשים שעושים את ההבדל".

"נראות הבסיס והמחנה משפיעה ישירות, מבחינתי, על איכות הביצוע של המשימות שלנו, ולכן צריך להשקיע בו", הוא קובע, "מסדר הרמטכ"ל קודם כל מסייע לנו כמפקדים לעסוק בנראות, חזות וניקיון המחנה ביתר שאת, בנוסף לעיסוק השנתי הקבוע".

גם מחנה "כתף ניצנה" של גדוד קרקל בפיקוד הדרום רשם הצלחה עם זכייה במקום הראשון בבית היחידות המבצעיות. "המסדר היווה הזדמנות שיא עבור הגדוד לשפר את הכשירות המבצעית והמוכנות שלו בגזרה ונערכנו לקראתו בצורה מיטבית", מגלה לנו מפקד גדוד קרקל, סא"ל ארז שבתאי, "כולנו ראינו בו חשיבות עצומה והזדמנות לשקף את ההתנהלות שלנו ואת העשייה שלנו, כגדוד מעורב, בהגנה על כל גבולות מדינת ישראל באשר הם".

הזכייה בפרס, הוא מדגיש, הבהירה להם שוב עד כמה העבודה הקשה בשגרה משתלמת: "הוכחנו בצורה ברורה את מה שאנחנו יודעים כבר מזמן: גדוד קרקל הוא גדוד מצוין, מוביל ופורץ דרך בפעילות המבצעית, וכל זאת לצד תחושת משפחתיות גדולה וחיבור חזק".

"אני גאה ושמח על קבלת הפרס", הוא מסיים, "ומקווה שזה יהווה דוגמה לכלל היחידות הלוחמות להמשיך למלא את משימותיהם בחדות, תחושת אחריות גדולה, ציונות וחדוות עשייה".

בקטגורית השינוי הכי גדול זכה נחל עוז במקום השני, עם עליה מציון של 3 ל-8.2. "ביצענו מיפוי פערים, חילקנו עבודה כך שעל כל מוצב אחראי קצין מטה חטיבתי וביצענו מסדרים וימי מיקוד גדודיים של החטיבה על משקיות המחנות ותשתיות המוצבים", סיפר רס"ן מאיר חמו, קל"ח חטיבה צפונית, על השינוי. "כשנעים לחייל בקצה לשהות במוצב הוא גם יתפקד מבצעית בצורה טובה יותר. המחנה הוא ביתנו, וכך ראוי שנתייחס אליו, לכן הסיפוק מהזכייה הוא גדול גם מהזווית של הדאגה לפרט".

מנהלת התיאום והקישור לעזה, הגיעה למקום הראשון ברשימה "גאווה גדולה לדעת שהצלחנו להראות את העבודה המשמעותית שמוביל המת"ק במהלך השנה ולזכות במקום הראשון בדירוג, אף על פי שאנו פועלים מסביב לשעון לאורך כל השנה ולא על מנת לזכות בפרס", אמר אלוף-משנה איאד סרחאן, ראש המנהלת: "אנו משקיעים מאמצים כבירים יום וליל בכלל התחומים, אני שמח על הזכות לעמוד בראש מנהלת התיאום והקישור לעזה, מודה לכוח האדם הייחודי המשרת בו על עבודת הקודש, ובטוח שנמשיך יחד במאמץ המשותף ובתרומה העצומה למערכת הביטחון".