"בידינו להקטין את גלי התחלואה ולשמור על כשירות צה"ל ובריאות משרתינו"

21.06.20
מערכת את"צ

משרתים יקרים,

בחודשים האחרונים מתמודדים מדינת ישראל וצה"ל עם התפרצות התחלואה בנגיף "קורונה". לאורך התקופה כולה, ננקטו בצה"ל צעדים רבים במטרה לשמר את כשירותו המבצעית ורציפותו התפקודית של צה"ל, תוך תמיכת המאמץ הלאומי בלחימה בנגיף.

צה"ל מקפיד לעדכן את הנחיותיו בהתאם לרמת התחלואה במדינה, ומפרסם באופן שוטף הנחיות למשרתיו בדבר התנהגות מותאמת לתקופה, וזאת במטרה למנוע תחלואה בנגיף הקורונה ולצמצם הדבקה בצה"ל ובמרחב האזרחי. בעקבות העלייה המשמעותית במספר חולי קורונה המאובחנים אבקש להדגיש:

א. על משרתי צה"ל להוות דוגמה ומופת תוך הקפדה יתרה על מימוש הנחיות משרד הבריאות, ולסייע במאמץ המדיני להקטנת התחלואה בסביבה האזרחית.

ב. יש להתעדכן ולהקפיד על הנחיות ההתנהגות הצה"ליות המחייבות, שמתפרסמות באופן עיתי לטובת שמירה על רציפות מבצעי ותפקודית. השילוב של ריחוק חברתי, הקפדה על היגיינה אישית ועטיית מסכות על פי ההנחיות הוא המפתח למניעת כניסת הקורונה ליחידותינו.

ג. כל מפקד אחראי על חייליו וכשירות יחידתו, יש להקפיד על משמעת, אחריות אישית, תדריכים והערכות מצב שוטפות בכל הרמות תוך ביצוע התאמות בין אופי פעילות היחידה להנחיות השוטפות.

הקורונה לא מאחורינו! משמעות "החיים בנוכחות" היא שיהיו עוד גלי תחלואה, בידינו להקטינם ולשמור על כשירות צה"ל ובריאות משרתינו.

הנחיות נוספות יינתנו על פי הערכת המצב.