סגן הרמטכ"ל ערך ביקורת פתע במטבח גדוד 202 של הצנחנים

16.06.20
מערכת את"צ

בהמשך לביקורת המטכ״לית בנושא המזון שהוצגה לרמטכ״ל ולסגנו, קיים הבוקר סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, ביקורת פתע במטבח של גדוד ״צפע״ 202 של חטיבת הצנחנים במוצב נחל עוז שבגבול עזה.

בביקור הפתע בדק סגן הרמטכ״ל את מגוון ואיכות המזון המוגש ללוחמים ואת ניקיון המטבח וחדר האוכל.

במסגרת הביקורת, העלו מפקדי הגדוד פערים כגון תוספת מנות חלבון, ומענה טוב יותר לאספקת המזון לכוחות המבצעים פעילות מבצעית.

סגן הרמטכ״ל הדגיש את חשיבות מעורבות המפקדים בטיפול בפרט, ובכלל זאת באיכות המזון. עוד הוסיף אלוף זמיר כי איכות המזון משפיעה על מוטיבציית החיילים ביחידה. אלוף זמיר ציין כי ביקורות הפתע בנושא איכות המזון והטיפול בפרט יימשכו וכי הוא ימשיך לעסוק בכך באופן אישי.

מערך המזון שם דגש רב על ארוחת הבוקר בצה"ל, בשל חשיבותה במערך התזונה היומי. על אף המודעות הנמוכה לחשיבות ארוחה זו בקרב המשרתים, מעודדים הגעת חיילים, ובמערך המזון מקפידים לייצר ארוחות בוקר עשירות ומזינות המורכבות ממוצרים איכותיים ומבוססות על כלל אבות המזון. בכל ארוחות היום מוגשים פרודוקטים מותאמים לתזונה צמחונית, טבעונית וצליאקית, עפ"י צרכי המשרתים.

המערך בונה את ארוחות היום בייעוץ עם תזונאית המרכז ורע"ן הנדסת מזון ובכך מבסס תזונה מותאמת ללוחמים ולכל קבוצות המשרתים, על בסיס תזונה ים תיכונית, עשירה בירקות אותם רוכש צה"ל ממיטב התוצרת החקלאית המקומית.

גורמי המקצוע במערך המזון ובחיל הרפואה הגו את מודל "צומת תזונה", שמטרתו לטייב את המענה התזונתי ליחידות לוחמות, ולהתאימו לרמת העומסים ומורכבות ההזנה במסגרות האימון השונות, ובכך לתמוך בבניין הכוח של הלוחמים, להפחית את שיעור הפציעות ולמנוע ירידה במסת השריר במהלך ההכשרה.
הליווי מתמקד במתן כלים לניהול מיטבי של משאבים תזונתיים בתנאי שטח מאתגרים ומשתנים, ומחייב קשר תמידי עם המפקדים ונגדי מטבח, הגעה לשטח, מדידות הרכב גוף של הלוחמים, הרצאות וקבלת משוב מהחיילים.

בכל פיקוד, זרוע או אגף בצה"ל קיים תזונאי שתפקידו לאפיין צרכים, לבנות תפריטים, להדריך ולוודא מענה תזונתי מקיף ומתאים לכלל בעלי התפקידים באותו גוף.

אשפי המטבח במערך המזון עובדים במסירות מסביב לשעון למתן מענה תזונתי מקיף ומגוון למשרתי צה״ל. האשפים עוברים הכשרות רבות, בקורסים צבאיים ואזרחיים כאחד ומתמקצעים בהכנת המנות תוך שמירה על תנאי היגיינה אופטימליים ולמידת הצרכים של כלל משרתי הצבא, לרבות אלה הטבעוניים, הצמחוניים וחולי הצליאק.

מערך המזון מפעיל מוקד פניות בנושאי מזון אליו יכול לפנות כל אחד, גם במהלך חגים ושבתות - כל פניה תקבל מענה ממוקד. למוקד - לחצו כאן.