פורום מטכ״ל קיים יום עיון במלאת 25 שנים לרצח יצחק רבין ז״ל

02.11.20
מערכת את"צ

פורום המטה הכללי בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, קיים היום יום עיון במלאת 25 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר והרמטכ"ל השביעי, רא״ל (בדימוס) יצחק רבין ז״ל.

יום העיון בנושא ״ממשבר להזדמנות״ התקיים במרכז "רבין" בתל אביב, במהלכו חברי הפורום שמעו הרצאות מפיהם של פרופ׳ דניאל כהנמן (אשר שוהה בניו-יורק), ד״ר מיכה גודמן, פרופ' דן בן דוד והרב שי פירון.

"אין לי בכלל ספק שזהו יום שהיה מסב לו הרבה נחת, המנהיג שבא מן המדים - אהב את לובשי המדים. האיש הצנוע והמופנם התחבר תמיד למסגרות עם כללים, לצבע החאקי, ולהתנהלות בהיררכיה. מי שכתב רבות מתכניות האימונים של הקורסים הבכירים, מי ששקד על בניית זרוע לחימה אפקטיבית ומאוד מסודרת, והשקיע מרבית חיים בחשיבה על הכנת מערכת בטחון מצוידת כהלכה - מתוך בנייה גם בתוכה, של סדרי עדיפויות נכונים וישימים לכל תקופה ולכל חזית בה היה״, אמרה ראש מרכז "רבין", הגברת דליה רבין, בתו של יצחק רבין ז"ל.

״הוא נרצח לאחר מסע הסתה ושיסוי שהיה ממוקד בו, כוונת שסימנה אותו, ומאז הדמוקרטיה שלנו הפצועה נמצאת בתהליך של התגוננות נואשת. תמיד הייתי נחושה בדעתי שצה"ל באמת יכול להתמודד עם כל מציאות שתיפול עלינו״, הוסיפה הגברת רבין, ״גם עכשיו בעתות קורונה – העיניים הופנו אל צה"ל - ואנחנו יודעים את חלקו בהתמודדות הכמעט בלתי אפשרית עם הווירוס הבלתי מפוענח הזה״.

״אנחנו במשבר עמוק - חברתי וכלכלי. ולכאורה צה"ל משימותיו הן להגן על בטחון המדינה ואזרחיה. כשאנחנו דנים בנושא שנבחר להיום - כיצד הופכים משבר להזדמנות, נראה לי כי לצבא, שהוא צבא העם ולא מיליציה מקצועית, יש גם יש תמיד תפקיד. הצבא כמחנך את דורות הצעירים - יש לו תפקיד משמעותי, היא סיכמה.