כלי טיס תקפו מטרות של צבא סוריה

03.08.20
מערכת את"צ

מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לאירוע הנחת המטען, שסוכל אמש (ראשון) בדרום רמת הגולן.

המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

מוקדם יותר היום (שני), התקיים סיור באזור הנחת המטען. בסיור נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל.

בשעות אחר הצהריים נפגשו מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין, עם מפקד אונדו״ף, הגנרל אישוואר האמל, בזירת הנחת המטען.

בפגישה הדגיש מפקד האוגדה כי צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה וכי צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל הנעשה משטחה.

אמש (ראשון), תצפיתניות ולוחמים שביצעו מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי, זיהו חוליה של ארבעה מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה ופגעו בה. אין נפגעים לכוחותינו. 

"בימים האחרונים אנחנו מזהים מספר התקרבויות חשודות עד לגדר, בהסוואה של רועי צאן", נמסר מדובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. לפני כשבוע התמקם כוח מגלן בנקודה זו וביצע מארב ממושך תוך התמקדות בשליטה על המוצב. מטרת הכוח הייתה לסכל כל פיגוע שעשוי להתקיים במרחב.

"אתמול סביב השעה שמונה בערב, האירוע התחיל בזיהוי ראשון של תצפיתניות מחמ"ל האיסוף של חטיבה 474, בו נראתה התקרבות של חשודים למוצב 116 - מוצב לא מאויש שנמצא במובלעת בצד המזרחי של גדר הגבול".​

"באזור השעה 23:00, תצפיתניות מאותו החמ"ל זיהו באופן חד ומדויק חוליה של ארבעה חשודים, חלקם חמושים, שהניחה מטען בסמוך לגדר. כל ההתקרבות של החוליה נעשתה בשטח ישראל, ממערב לקו אלפא", מסר תא"ל הדי זילברמן. 

"פתחנו באש על החשודים, וביצענו תקיפה אווירית וקרקעית משולבת. כוח מגלן שנמצא בנקודה ביצע ירי מקלעים, קלעים, צלפים ומטול", אמר דובר צה"ל, "אנחנו מעריכים כי קיימת סבירות גבוהה שהחוליה סוכלה". 

"האירוע נמצא בעיצומו, וברגעים אלה כוחות צה"ל מבצעים ניטרול של הזירה. בשלב זה עדיין לא ניתן להצביע על שיוך ארגוני של החוליה, וכרגע לא יודעים לחבר את האירוע להצהרות נסראללה, אך לא שוללים זאת. אנחנו נמשיך במשימת ההגנה גם בימים הבאים", מסר תא"ל זילברמן.

צה"ל נמצא בקשר רציף עם היישובים, והאזרחים מתנהלים כרגע בשגרה מלאה באזורי הגליל והגולן.

"המשטר הסורי אחראי לכל דבר שנעשה בשטחו, ולכן מדינת ישראל רואה בו אחראי לאירוע זה. מדובר בסיכול מוצלח שכלל שליטה של תצפית שמזהה, וסגירת מעגל מהאוויר והקרקע", סיכם דובר צה"ל.