הסמל החדש של אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי

כולנו מכירים את העץ של גולני או העוגן של זרוע הים, ועכשיו, הגיע תורו של אגף התכנון לבניין הכוח הרב זרועי לחשוף את הסמל החדש שלו - ואתם הראשונים לראות אותו! אז מי עומד מאחורי העיצוב שלו ומה המשמעות של כל אלמנט? כל הפרטים

10.12.20
עינב גרינברג כהן, מערכת את"צ

כשמדובר בזהות ובמורשת של יחידה בצה"ל, סמל הוא חלק בלתי נפרד ממהותה. בעקבות ההבנה הזו, וכחלק מהפיצול של אגף התכנון, הוחלט לחדש את הסמל של אגף התכנון לבניין הכוח הרב זרועי - ולפניכם התוצאה.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה עומד מאחורי העיצוב החדש - לשם כך, שוחחתי עם סא"ל א', רע"ן ניתוח ארוך טווח באגף, שהגה את הרעיון הראשוני לסמל. "הוחלט להסיר מהסמל את האלמנטים של סמל המטכ״ל ועלי הזית, כי המסר שלהם מועבר בצבעים, ולא רצינו לייצר כפילות", מסביר א', "בנוסף, הרקע של הסמל החדש נצבע בצבע כחול - כסממן לטכנולוגיה ולחדשנות".

הצורה בה שלושת הצבעים באים לידי ביטוי, כך מספר לי הרע"ן, מייצגת חיבור ושילוביות, שנמצאים בליבת תפיסת בניין הכח הרב-זרועי: "כחול, לבן וירוק מסמלים את הים, האוויר והיבשה, משמרים את הרב זרועיות, בעוד ששילובם כחץ - מסמל את הצורך בתנועה ושינוי מתמיד. מעבר לזה, מופיעים בסמל גם גוונים של אפור, שמסמלים את העובדה שכיום יש בצה"ל הכרה רחבה גם במאמצים וגופים נוספים מלבד הזרועות".

הרע"ן מבקש להאיר את עיניכם לשני אלמנטים נוספים - כלל המרכיבים בסמל מייצרים צורת מגן דוד, ונעשה שימוש בהצללות: "הן יוצרות אפקט של קובייה תלת מימדית - גם היא מייצגת בניין כח רב זרועי ורב מימדי, ויצירה שמורכבת מאוסף של דברים פשוטים, ממש כמו קובייה".

על מבנה ועיצוב הסמל עבד סא"ל א' במשך כמה שבועות, בשיתוף עם עמית ולצר, מעצב גרפי במילואים במרכז אמי"ת באג"ת. "הגרפיקאי לקח את הרעיון קדימה, ועיצב אותו בצורה מאוד מרשימה", מציין הרע"ן, ומוסיף בהתרגשות שכבר אתמול הופתע כשנתקל בסמל על גבי טופס רשמי של האגף.

הסמל יוצג לראשונה לכלל המשרתים וייכנס לשימוש באופן פורמלי היום, לכבוד הדלקת הנר הראשון לחנוכה באגף. "התבוננות בסמל מביאה תחושה של התחלה חדשה באגף התכנון, אלמנט שלראש האגף, אלוף תומר בר, מאוד חשוב לבטא", מסכם סא"ל א', "ויחד עם זאת - לשמר את ההיסטוריה והמורשת שעל בסיסם נבנה האגף החדש".