כך תיראה קריית המודיעין החדשה שתוקם בנגב

14.07.20

מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון הודיע היום כי הזוכה במכרז הקמת בסיס קריית המודיעין בנגב היא חברת 'שיכון ובינוי בע"מ'. בהתאם למכרז, החברה תממן, תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק את הקריה החדשה למשך 26 שנים.

קריית המודיעין תשתרע על שטח של 2,500 דונם ותוקם בסמוך לפארק התעשייה עומר שבנגב. החל מ-2026 יעברו אליה, כך על פי התוכנית, מרבית יחידות אמ"ן: עשרות אלפי משרתים, כאשר כאלפים מתוכם הם משרתי קבע.

קרדיט: חברת שיכון ובינוי בע"מ

"המעבר לנגב הוא חזון לאומי, ולצה"ל יש בו חלק מרכזי", אמר בשבוע שעבר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בעת ביקורו במספר בסיסים בבאר שבע, לקראת המשך מימוש המעבר לנגב של יחידות צה"ל.

"כחלק ממימוש ההחלטה", הדגיש רא"ל כוכבי, "אנחנו חייבים גם לדאוג לסידורי תחבורה סבירים והוגנים בעבור המשרתים שלנו. זה האתגר שעליו אנחנו צריכים לעבוד, אנחנו נחושים ויש פתרונות שאפשר לממש אותם".

"המעבר מגלם הזדמנות אדירה עבור אגף המודיעין", כתב ראש אמ"ן באיגרת למשרתי האגף. "הוא יאפשר תנאי שירות ועבודה משופרים, מתקדמים ונוחים יותר, והוא יקדם את תפיסת המודיעין הרב תחומי מכוון המשימה".

"נושא התחבורה", ציין ראש אמ"ן, "היה ונותר אבן הנגף המרכזית בתהליך. פתרון תחבורתי הולם הוא כזה המאפשר תנאי שירות דומים לאלה המתקיימים היום – תחבורה ציבורית איכותית ומהירה".