הובא למנוחות אל"ם שרון אסמן ז"ל

04.07.21
מערכת אתר צה"ל

הלוויתו של אל"ם שרון אסמן ז"ל התקיימה היום (ראשון) בטקס צבאי, בבית העלמין הצבאי בקריית-שאול.

אסמן ז״ל, בן 42, נפטר ביום חמישי האחרון והותיר אחריו אישה ושתי בנות, הורים ואחות.

צה"ל מרכין ראש בנפול אל"ם שרון אסמן ז"ל ומצדיע לו על פועלו, מורשתו ותרומתו רבת-השנים לביטחון ישראל.

"'איש אשר רוח בו', כך נאמר בספר דברים על יהושע בן נון", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. "שרון היה 'איש אשר רוח בו', מפקד שדמותו היא מערך שיעור: קצין, מקצועי ויסודי, קר רוח ואמיץ, החלטי ושקול, איש מחשבה ומעשה, קצין וג'נטלמן".

"לפני כשנה ניסחנו לראשונה הגדרת קצין אחת ומחייבת לכל צה"ל, וכך כתבנו: 'מפקד – משימתי, מקצועי ואנושי, בעל כושר מנהיגות המשמש דוגמא אישית. איתן, בעל יכולות ניתוח גבוהות, יכולת לקבל החלטות וכושר ביצוע, גם בתנאי לחץ ולנוכח כל קושי – ביוזמה, בנחישות, במקוריות, באומץ לב ובחתירה למצוינות'. קצינים כמו שרון הם קצינים שאנו רוצים, שאנו צריכים. קצינים המביאים לידי ביטוי יכולות מגוונות ויודעים לשלב ולשזור בין כלל עקרונות המנהיגות".

"לא די לנו בקצינים אמיצים, אנחנו צריכים קצינים מקצועיים בעלי ידע נרחב. לא די לנו בקצינים נועזים ומשימתיים, אנחנו צריכים שיהיו בעלי שיקול דעת. לא די לנו באנשי מקצוע קפדנים, הם צריכים להיות אנושיים והגונים. לא די לנו בקצינים המקדמים את יחידתם, אנחנו זקוקים לאנשי צוות, לויאליים ובעלי ראייה רחבה".

״משפחת אסמן היקרה, איבדתם ביום חמישי האחרון את היקר מכל: בן זוג, אבא, בן ואח - אדם נפלא וְאָהוּב, מָתְנָת אלוהים בליבה של משפחה יקרה ומיוחדת", הצהיר מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, "אנחנו; חבריו, פָּקודיו ומפקדיו בצבא, איבדנו דמות מרכזית בצה"ל, בפיקוד הצפון ובחטיבת הנח"ל. כפי שאסמן הפך חלק בלתי נפרד מֵאִתָנו - נָעַשֶה כל מאמץ להיות חלק בלתי נפרד מִכֵּם. מילים לא ינחמו ולא ישלימו את החסר, אך אני רוצה שתכירו לפחות בעובדה הפשוטה והחשובה, כי אסמן ימשיך לשמש עבורנו בצה"ל בכלל וּבחטיבת הנח"ל בִּפְרַט, השראה וְדמות גדולה לחקות אותה וּלֵהִידָמות לה. חיים של רבים מאזרחי מדינת ישראל ניצלו בעקבות דרכי החשיבה והרעיונות של אסמן. אנשים רבים חבים לו את חייהם מבלי שידעו על כך״.

"אל"ם שרון אסמן שרון, עוד לא עבר שבוע מאז קיבלת עליך את תפקיד מפקד חטיבת הנח״ל", אמר מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם ישראל שומר, "בטקס החילופים הזכרת את החברים, המפקדים והפקודים שאיבדת לאורך עשרים וארבע שנות שירותך. ציינת שברגע המכונן הזה, של קבלת הפיקוד על החטיבה הירוקה, תפקיד שהיה משׂאת חייך, אתה זוכר את הפנים והשמות של הנופלים שנשארו צעירים לָעד. התחייבת להמשיך לזכור ולהזכיר אותם ולחבק את משפחותיהם. ועכשיו, שרון , אנחנו מתחייבים לחבק את משפחתך.
עוד בשנת 2003, עת שירתנו כמפקדי פלוגות מקבילים בגדוד הסיור של הנח״ל, בתקופה ביטחונית מאתגרת- אתה מפקד פלוגת הנ״ט, אני מפקד פלוגת ההנדסה- הובלת את לוחמיך במבצעים מיוחדים במאמץ להגנת המדינה- מלפנים, תמיד לפנים. פעלת בנחישות ובמסירות נפש אמיתית. לא חדלת מליזום ולחלום, ולצד זאת פעלת ללא הרף בשקט ובצניעות שהיו כה ייחודיים לך.
חטיבת הנח״ל איבדה את מפקדה.
את מה שלא הספקת– אנחנו מבטיחים לעשות בשמך, בדרכך וּבְרוחך. המפקדים הבאים ואיתם כל שרשרת הפיקוד, עד הלוחם האחרון- יגשימו, בשמך ולזכרך, את מה שלחמת עבורו וחלמת לעשות.
אסמן, חבר יקר לי, אני מבכה את לכתך ומצדיע לך בדרכך האחרונה".