הכירו את קורס הבינה המלאכותית הצה"לי החדש

בינה מלאכותית הפכה ליכולת בסיסית, כמעט בכל אספקט בחיים האזרחיים והצבאיים שלנו. תחום זה חושף עולם מושגים מורכב, ומעכשיו, הוא זמין לכם גם בכף היד. כל הפרטים

05.08.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

בינה מלאכותית (AI) משתלבת בחיי היום יום שלנו במגוון עצום של דרכים. בעזרת יכולות עיבוד מתקדמות, ה-AI מאפשרת לנתח כמויות עצומות של טקסט ומידע, שהיה דורש המון כוח אדם וזמן.

בהקשר הצבאי למשל, בעזרת שימוש באלגוריתמיקה מתקדמת, ניתן להזין מאות דוגמאות למצבים מסוכנים שהמכונה יכולה לקלוט, לזהות ברגע פעילות חריגה, ולהתריע - בשמירות, פטרולים, מעצרים, וכו'. כל זה רק קצה המזלג של הפוטנציאל הטמון בבינה מלאכותית בצבא, והאפשרויות עוד רבות ומגוונות.

אז איך נולד בכלל הקורס 'AI למפקדים' שנגיש כעת עבורכם?

הכול התחיל לפני כשנה, כשחטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות) בשיתוף המלט"ק (מכללה לפיקוד טקטי) וחברת מייקרוסופט החליטו להקים קורס חדשני, פיילוט ראשון מסוגו, בו נחשפו מספר מצומצם של מפקדים לוחמים מצטיינים לעולם המופלא של הבינה המלאכותית.

הקורס, שהתקיים במלט"ק (המכללה לפיקוד טקטי), חשף אותם לעקרונות ויכולות הבינה המלאכותית, כיצד היא יכולה לשרת אותם בפעילות היומית שלהם, ואת התרומה הייחודית שלה לפעילות מבצעית. בסיום ההכשרה, התקיים האקתון לפיצוח אתגרים מבצעיים, אותם העלו המפקדים והמפקדות שלקחו חלק בהכשרה.

כיום, הקורס מחולק לשני חלקים: הראשון בלמ"סי לגמרי ונגיש לכולם, והשני שנמצא במחשבים צבאיים בלבד בצה"לנט.

החלק הראשון, שנבנה בעזרת חברת מייקרוסופט ותוך שיתוף פעולה עם מנהלת ט"ד (טרנספורמציה דיגיטלית), נגיש לכל חייל וחיילת היישר מהטלפון הנייד או המחשב שלהם, וכמובן בחינם. תוכלו למצוא בו הקדמה מפורטת ומרתקת המאפשרת הצצה לעולם הבינה המלאכותית: סרטונים, הרצאות, דפי מידע ועוד - קורס לכל דבר. לכניסה לקורס לחצו כאן. https://cloudsociety.microsoft.com/he/aiforidf

החלק השני, נמצא בסיווג גבוה יותר, ופתוח לרבי-סרנים ומעלה בצה"לנט. "החומר בחלק השני יותר רגיש", מסבירה רס"ן ט׳, "הוא כבר מדבר על בינה המלאכותית בהקשרים מבצעיים, מה הפוטנציאל שלה, ואילו שימושים יש לצה"ל בעולם הזה".

"רצינו לקחת את הקורס הייחודי הזה, ולהנגיש אותו לכל צה"ל", מספרת רס"ן ט׳, רמ"ד חדשנות יישומית בחטיבת שילו"ח. את ההרצאות שעברו המפקדים בקורס במלט"ק, הקליטו, צילמו, ערכו, סידרו וריכזו, והתוצאה - "קורס AI (בינה מלאכותית) בכף היד".

רס"ן ט׳ מוסיפה, "כל מי שמעוניין, יכול להיכנס לקורס ולעבור אותו בקצב שלו, בזמן שלו ולפי הסקרנות האישית שלו".

 

"הפלטפורמות שיצרנו נותנות מענה מצויין לכל מי שצמא ללמוד דברים חדשים ולהעשיר את הידע שלו בקלות ונוחות - היישר מכף היד", היא מוסיפה. "היה לנו חשוב שכל מי שירצה, יוכל להחשף לתחום לנסות ולהתרשם".

"גם אני נחשפתי לעולם הבינה המלאכותית לא מזמן", משתפת רמ"ד חדשנות יישומית, "וככל שיותר התעמקתי ולמדתי, הבנתי שלא יכול להיות שהידע הזה יהיה נחלתם של בודדים. בנושא הזה טמון פוטנציאל אדיר, ויש מנעד רחב של שימושים עבור הבינה המלאכותית בתוך כותלי הצבא".

"ככל שיותר אנשים ילמדו ויכירו את העולם הזה, הם יבינו כמה ענקיים הרעיונות שהם יכולים לחלום עליהם, שהשמיים הם באמת לא הגבול", היא מסכמת, "הקורס המלא שיצרנו בעזרת השותפים מהווה הזדמנות מדהימה ונדירה בעזרת הפלטפורמות הללו, ועכשיו - הכדור נמצא בידיים שלכם".