הזוכים בפרס ראש אמ״ן לחשיבה יוצרת לפרויקטים ומבצעים פורצי דרך

23.02.21
מערכת אתר צה"ל


פרסי ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת לשנת 2020 הוענקו הערב (שלישי). הפרסים לפרויקטים פורצי דרך בעולמות המודיעין והטכנולוגיה, על-שמו של אל"ם עוזי יאירי ז״ל, הוענקו בטקס שנערך בראשות ראש אמ״ן, אלוף תמיר הימן וחברי הפורום המוביל של האגף.

פרסי ראש אמ״ן הוענקו השנה לפרויקטיים פורצי דרך במספר רב של תחומים, בין היתר על פעילות היחידות בגזרה הצפונית. בנוסף, הוענק לסא"ל ר' פרס מפעל חיים, על היותו מוקד ידע לטכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך, המשפיעה על בטחון מדינת ישראל.

"העבודות והפרויקטים שזכו בפרס לשנת 2020 מקורם ברעיונות מצויינים שהפכו לפרויקטים ברי-קיימא. האנשים שמאחורי הפרויקטים זיהו את ההזדמנות שבאתגר, וסיפקו פתרונות יצירתיים לבעיות שנמצאות בליבת העיסוק הביטחוני של אמ״ן בצה״ל״, אמר ראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן, "הפרסים הוענקו ליחידות שהובילו השנה מבצעים גלויים וחשאיים למיגור האיומים המרכזיים על ישראל בזירה הצפונית".

פרסים הוענקו ליחידות שהובילו השנה מבצעים גלויים וחשאיים למיגור האיומים המרכזיים על ישראל בזירה הצפונית, וביניהם פרויקט הדיוק. הפרויקטים הניבו הישג מבצעי חסר תקדים במב״ם. פרסים נוספים הוענקו על נגישות מודיעין פורצת דרך אל ליבת הסוד של אויבנו ולתהליכי ארגון מידע וידע. כמו כן, ראש אמ״ן העניק תעודות הערכה למובילי מאמץ החיסונים באמ״ן.

רשימת הזוכים בפרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת:

1. המערכה למניעת התעצמות בטילים המדוייקים.

2. סיכול של איום משמעותי בזירה הצפונית.

3. פרויקט ניהול ידע מודיעיני חדשני בהובלת יחידה 8200.

4. פרויקט ניהול ידע חזותי והנגשתו הרחבה לצרכנים בכלל הגופים בצה״ל - יחידה 9900

5. פרויקט מסווג של אמ״ן בשיתוף המוסד.

6. פרויקט מסווג של יחידה 8200.

הפרויקטים שזכו בתעודת הערכה מטעם ראש אמ״ן:

1. לימוד בחברותא - פרויקט אשר מאפשר הפריה הדדית במספר רב של תחומים לקציני המודיעין בדרג הנפרש.

2. פרויקט מסווג של יחידה 504

3. פרויקט ניהול ידע ב-8200

4. פרויקט בתחום הגנה בסייבר של יחידת ספיר בשיתוף מפאת וחה"א.

5. הקמת יכולות פיקוד ושליטה למערכות מסווגת

בנוסף, הוענקו תעודות הערכה למובילי מאמץ החיסונים באמ״ן. כמו כן, הוענקה תעודת הערכה בתחום המורשת ליחידה 81 על ריכוז ידע ארכיוני בתחום המורשת של מערך המבצעים המיוחדים. וכן, פרס מפעל חיים לסא"ל ר׳ על כך שמהווה מוקד ידע לטכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך, המשפיעה על בטחון מדינת ישראל.