הרמטכ״ל ביקר במפעל המייצר את מטרות האיכות בזמן אמת

20.05.21
מערכת אתר צה"ל

ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, ביקר הבוקר (חמישי) בבסיס הרב-תחומי לייצור מטרות בזמן אמת.

מדובר במתקן ייחודי המייצר מטרות איכותיות בזמן אמת והופעל לראשונה במסגרת מבצע ״שומר החומות״. המתקן משלב את כלל יחידות אמ״ן ופועל בשיתוף גופי המטה הכללי הרלוונטיים ופיקוד הדרום.

המתקן מפעיל מאות חוקרים ועתיד לסייע לפיקוד הדרום ולצה״ל בכלל בהרחבת המטרות בגזרה, בצמצום זמן הייצור שלהן ובקביעת מטרות איכותיות שיפגעו באויב בצורה משמעותית. ייחודו בכך שהוא מרכז את כלל היכולות של אמ״ן ומשתמש בבינה מלאכותית.

במנהלת יוצרו בלחימה עד כה מאות מטרות. בין המטרות נמצאות מטרות תת קרקע, עמדות שיגור, מתחמים צבאיים, מבנים צבאיים, מחסני תקשורת, חמ״לים ובתי בכירים המשמשים כתשתית לחימה. עשרות רבות מתוך המטרות שיוצרו הינן בורות שיגור של ירי תלול מסלול שטרם נורו לעבר שטח ישראל ומשגרים רב קניים.

המתקן הוא הוכחה ליכולות המשמעותיות המתהוות של אמ״ן בעולמות הבינה המלאכותית ולחיבור בין ״אדם ומכונה״ שמייצר תפוקות מודיעיניות משמעותיות

"חמאס הופתע מהעוצמה של התקיפות במבצע, עוצמה כזו לא ראינו בהיקף ובדיוק. קצב השמדת החוליות גבוה ומתבצע בעבודה משותפת של מודיעין, חה״א וכוחות היבשה. ממד הלחימה הראשי של חמאס הוא התת קרקע, והצלחנו לגבות ממנו מחיר כבד בממד זה", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "זו בדיוק שלילת יכולות - לקחנו לחמאס את החסינות בתווך התת קרקעי, וגרמנו לו להבין שאנחנו יכולים לפעול ולסכל גם שם".

"השמדנו כמה עשרות של משגרים רב קניים ב-72 שעות, זה הישג חסר תקדים. רוב המדינות בעולם לא עושות סיכול ממוקד מעל הקרקע, ואנחנו עושים מתחת לקרקע. כל התקיפות מבוססות על תשתית אמ״ן שהיא קריטית ומכריעה לטובת ההישגים", הוסיף רא"ל כוכבי, "במבצע הזה המודיעין אינו מכפיל כוח אלא בחזקת שישית או שביעית. זוהי עליונות מודיעינית מובהקת, לא היה מבצע שהתנהל עם חופה כזו של מודיעין".

"בזכותכם אנחנו מביאים את ההישגים - החיבור הבין זרועי, בין פיקודי ובין ארגוני במבצע מרשים בצורה בלתי רגילה ואתם ראויים לכל שבח והוקרה״, סיכם הרמטכ"ל.