הרמטכ״ל קיים כנס למפקדים בכירים במערך המילואים

04.08.21
מערכת את"צ

כנס לאנשי מילואים בכירים העוסקים בתחום המבצעי התקיים אתמול (רביעי) בראשות הרמטכ״ל בבסיס חיל האוויר "פלמחים".

הכנס הוא חלק מתהליך שמירת כשירותו של מערך המילואים ובמרכזו עמד שיח על תמונת המצב העדכנית.

חלקו הראשון של הכנס כלל סקירות בנושא הערכת המודיעין העדכנית, הפעלת הכוח, מוכנות למלחמה ולקחי מבצע ״שומר החומות״ - כפי שהוצגו בידי ראש חטיבת המחקר וראש חטיבת המבצעים.

חלקו השני של הכנס הוקדש לתוכנית הרב-שנתית 'תנופה', בדגש על יישומה בעולם המילואים ובצבא היבשה. השיח הובל בידי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ראש חטיבת התכנון, תא"ל אייל הראל וראש חטיבת תומכ״א, תא"ל אמיר ודמני.

מערך המילואים הינו חלק משמעותי מהעשייה השוטפת של צה״ל בשגרה ומהווה מרכיב מבצעי מרכזי בחירום.

משתתפי הכנס עברו בדיקות קורונה מהירות טרם כניסתם לאודיטוריום, ולאורך היום נשמרו הנחיות משרד הבריאות המעודכנות.

"צה"ל הוא ארגון ערכי, ממלכתי וענייני אשר דורש מאנשיו את הסטנדרט הגבוה ביותר בין השאר באופן בו מתייחס להון האנושי שלו, ובייחוד לאנשי המילואים שלו", פתח ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, "הכנס היום נועד בשבילכם, יש פה אנשי מילואים מצוינים שתורמים מזמנם ופועלים למען צה"ל לילות כימים. אני מאוד מעריך את מה שאתם עושים ומבקש להביע במסגרת כנס זה הערכה רבה על פועלכם המשמעותי והחשוב בשירות המילואים".

"התפקיד שלי כקצין מילואים ראשי הוא להיות שליח של שליחים", אמר קצין מילואים ראשי, תת-אלוף (מיל') ארי סינגר, "השליחות שלכם היא לעמוד במשימות שמוטלות עליכם ולנצח. השליחות שלי היא להשפיע על הכשירות: הכשירות המקצועית והכשירות המנטלית ועל ההוקרה מהצבא והחברה על השירות המשמעותי והחשוב שלכם. אני רוצה לומר תודה על הזכות לשרת אתכם כקצין מילואים ראשי בארבע השנים האחרונות".