כנס למשרתי צה"ל שהם הורים לילדים עם מוגבלות בהשתתפות הרמטכ"ל

20.12.21
מערכת את"צ

בראשון האחרון התקיים כנס למשרתי צה"ל שהם הורים לילדים עם מוגבלות. הכנס התקיים בבסיס "תל נוף" בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ובהובלת היוהל"ם, תא"ל אלה שדו.

הכנס נועד ללמוד את האתגרים עימם מתמודדים משרתי צה״ל ההורים לילדים עם מוגבלות ולגבש מענים לצרכיהם המיוחדים וזאת כחלק מתפיסת "האדם יקר והמשפחה יקרה".

"השירות הצבאי הוא שירות מאתגר", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "ויכולתם לבחור בדרך אחרת ולגלות שההתמודדות, שכך או כך היא קשה, יכולה להיות קלה יותר. האתגר שלכם בבית הוא גם האתגר שלנו".


"אנחנו רוצים לאפשר לכם להישאר איתנו בתוך המערכת הצבאית באופן יציב ובטוח יותר. אני יכול להבטיח לכם שנפעל תוך קשב מלא ועמוק והזדהות מלאה, ושנעשה כל מה שרק אפשר לאפשר לכם להיות הורים טובים ועדיין לשרת בצבא הכל כך מיוחד הזה. האדם יקר זו שורה של דברים ובין היתר זה קיום המפגש הזה".

״האנשים המשרתים בצה״ל הם מקור עוצמתנו, ולכן עלינו לדאוג ולטפל באנשינו ומשפחותיהם", נאם ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, "אני מחזק אתכם, את ההתמודדות הפרטית של כל אחת ואחד מכם, ומעריך מאוד את תרומתכם הרבה לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל חרף האתגרים הרבים הניצבים בפניכם".

"חלמתי את הכנס הזה", שיתפה רס"ן (מיל') עדי פלג, אמא לילד עם צרכים מיוחדים ומקימת קהילת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בצה''ל, "זוהי נקודה משמעותית מבחינתי בתהליך ההכרה והליווי שמעניק צה''ל להורים לילדים עם צרכים מיוחדים בצבא".

"הנוכחות של האנשים בכנס היא תוצר של תהליך מדהים של שיתוף וחברות בקהילה שהוקמה לפני שלוש שנים, יש שם אנשים אמיצים ונוצרו שם חברויות אמיתיות - של שותפים לדרך. באנו לכאן היום כדי להתרגש ביחד, משרתים ששמחים שהמפקדים הכי בכירים ראו אותם, שמחים שזר ניסה להבין זאת, לגעת בלבבות הפועמים של האנשים ולתת להם את ההכרה והחיבוק".