שפר הופעתך - כשצה"ל מעדכן את ארון הבגדים

בתחום ההלבשה, אין ספק שצה"ל עבר השנה מהפכה של ממש. זה מה שקרה כשבאט"ל שדרגו את המלתחה של המשרתים

29.12.21
ירדן מושליון, מערכת אתר צה"ל

קשה לפספס את ההבדל בין חיילת שהתגייסה ב-31.8 לאחת שעלתה על מדים יום אחריה. בתחילת ספטמבר האחרון, עדכן אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בהובלת מרה"ס (מרכז ההספקה המטכ"לי), את ארון הבגדים של חיילי צה"ל, והפך אותו לאופנתי ומותאם יותר - עם מכנסיים גבוהים למתגייסות החדשות וסופטשל שהחליף את מעיל הדובון הישן.

גורמים באט"ל הבינו שלא מעט חיילים נמנעים מללבוש את מעיל ה-א' רק כי הוא לא יפה לדעתם, גם כשקר בחוץ. לכן, היה להם חשוב להתאים אותו לצרכים הרלוונטיים של המשרתים.

מלבד עניין הנראות, החלופה החדשה גם משודרגת נגד הקור. ״מהנדסי חט"ל בתחום ההלבשה והטקסטיל בחרו מעיל הנותן הגנה מפני גשם, רוחות וקור", פירט אל"ם יוסי דניאל, מפקד יחידת נס"א (ניסויים ואבטחת איכות), "הוא יוצר בטכנולוגיית ה'סופטשל', שכולל בד תלת שכבתי עמיד למים, הכולל שכבה 'נושמת' המאפשרת נידוף זיעה".

החדשות הטובות לא מסתכמות רק בהטבות לצעירים שבינינו - גם לוותיקות ביותר בצבא מגיעה הזכות להחליף את מכנסי ה-א' לגזרה הגבוהה בכל שלב. "אנחנו מנפיקים את שתי הגזרות בכל המידות", סיפרה אל"ם נורית קדוש, רמ"ח השברה במרה"ס לשעבר, "גם למדים בצבע זית וגם למדי חאקי, כדי שכל חיילת תוכל למצוא את המכנסיים שהכי מתאימים ונוחים לה".

"אנחנו גם מבינים שהמדים בהם מצטיידים המתגייסים בשרשרת החיול צריכים לענות על הצרכים