נאום מפקדת מרכז הסייבר של אמ"ן בטקס פרס בטחון ישראל

05.07.21
מערכת אתר צה"ל

כבוד נשיא המדינה מר רובי ריבלין, שר הביטחון מר בני גנץ, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון מר אמיר אשל, ראש השב"כ נדב ארגמן, נציגי הארגונים הזוכים בפרס ביטחון ישראל לשנת תשפ"א,

אורחים יקרים, מכובדיי כולם,

אני נרגשת ומודה על הזכות לדבר בשם הזוכים בפרס.

ראשית, אבקש להודות בשם כולנו על הזכות שניתנה לנו לפקד, להוביל ולשרת בארגונים שמשימתם לשמור על ביטחונה של הארץ הזאת.

כנכדתם של יואל ששרד את מחנה ההשמדה אושוויץ - בירקנאו, של מרים שלחמה בהגנה כבר בגיל 16, ושל אברהם ששירת בבריגדה היהודית, מרגש כל פעם מחדש להבין את גודל המשימה, את המורכבות מחד ואת הפוטנציאל מאידך, ואז לאורך זמן, לעיתים שבועות ולעיתים שנים, לקחת חלק בעשייה מרובת שותפים, עתירת חדשנות ויצירתיות, עמוסת נחישות וחדוות עשייה, שבסופה פתרונות מודיעיניים, מבצעים וטכנולוגיים פורצי דרך שמשנים את המציאות הביטחונית שבה אנו חיים.

בעוד שהאתגרים והסיכונים שונים מאוד, כמו בתקופתם של הסבים והסבתות שלנו, מדינת ישראל לא יכולה להתקיים מבלי שטובי בניה ובנותיה יבחרו להשקיע את מיטב שנותיהם, כישוריהם ומרצם לטובת שמירה על הביטחון.

ואנו הזוכים בפרס ביטחון ישראל היום, מייצגים מאות ואלפים שכך בחרו.

התמודדות עם אתגרים שנדמים לעיתים כבלתי ניתנים לפיצוח, מהווים הזדמנות לשותפות אמת. לא ניתן להכריעם ללא שיתוף פעולה הדוק בתוך ובין הארגונים. בתקופות משבר, כפי שחווינו ברמה העולמית והלאומית בשנת הקורונה, הרעות היא זו שמאפשרת את רציפות התפקוד ואת תעצומות הנפש להמשיך ולהוביל בחדווה.

 אנו גאים להיות חלק מארגונים שבהם תחושת השליחות והדבקות במשימה גוברת על הבדלי דת, מין, גזע, תרבות ודעה, והאמונה שהכל אפשרי מאחדת את כולם למול המשימה.

כבוד הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, ראש השב"כ, אני מבקשת לסיום להתחייב בשם כולנו - אין משימה שאנשינו לא יוכלו לה. אין אתגר שלא נדע ביחד להכריע. יכולות המו"פ, המחקר המדעי, המודיעין הטכנולוגיה, והמבצעים שפותחו והתפתחו לאורך השנים בארגונים שאנו משרתים בהם הם מהטובים בעולם.

זה עלול לקחת קצת זמן. ייתכן שנשגה בדרך, לעיתים נשנה אסטרטגיה, או שידרשו לנו משאבים אחרים משתכננו.

 אך עומדים לרשותנו מיטב הקצינים, החיילים ואזרחי קהיליית הביטחון.

זאת המשמרת שלנו, וכמו דורות לפנינו אנו מחויבים לאזרחי מדינת ישראל ונעשה כל שביכולתנו על מנת לשמור על ביטחונם.