כך פלוגת ה'חשיפה-תקיפה' מכפילה את הכוח בזירת הקרב

סגירות מעגלים מהירות וקטלניות, הגברת קצב האש והתקיפה של כוחות היבשה ודיוק חשיפת האויב הן רק חלק מהיכולות שמביאות איתן פלוגות ה"חשיפה-תקיפה" החדשות. שמענו על היכולות שהצטרפו השנה לצה"ל 

29.12.21
ירדן מושליון, מערכת אתר צה"ל

בזרוע היבשה הובילו שינויים רבים השנה - כשהמטרה היא לגרום לחטיבות לסגור מעגלי אש מהירים הרבה יותר באופן עצמאי. אחד מהצעדים שנעשו בשביל להגיע ליעד הזה, הוא סגירת פלוגות הסיוע הקרבי ('המסייעות') בחטיבות השריון והחי"ר ופתיחת פלוגות חדשות - "חשיפה-תקיפה".

המתגייסים הטריים לאותן פלוגות עוברים את ההכשרה בחטיבות החי"ר, ובסיומה מוצבים בגדודים כלוחמים בפלוגות שיוקמו. ומה בדיוק המשימה של הפלוגות החדשות? כשמן כן הן, לחשוף ולתקוף - עם אמצעי איסוף ופגיעה מתקדמים, שמדייקים את יכולת התמרון. 

"הפלוגה כוללת בתוכה הרבה אפשרויות שלא היו לנו לפני", משתף סרן אביאל פילברי, מפקד פלגת האש בגדוד 101. השינוי, הוא מסביר, יגביר את קצב האש והתקיפה של כוחות היבשה, ויאפשר יכולות חדשות ומתקדמות לרק"ם (רכב קרב משוריין) מסוגים שונים - כמו טנקים, נמ"ר חשיפה ואית"ן.

הפלוגות מורכבות מצוותים רבים, בהם אחד שמיועד להפעיל רחפנים וצוות איסוף חכם שמטרתו איסוף מידע בדרך טכנולוגית שתדייק את חשיפת האויב ותקיפתו. "כל מה שרואות התצפיתניות בחמ"ל שלהן מגיע ישירות למכשיר שלי", משתף סרן פילברי, "התקשורת הופכת יעילה הרבה יותר, וככה אנחנו בעצם מממשים את ייעוד הפלוגה - לסגור מעגלים במהירות ובקטלניות".

עוד צוות חדשני הוא צוות המרגמות המשודרג שמפעיל את פצצת ה"עוקץ פלדה", המאפשרת פגיעה מדויקת במטרות עם הפחתת הסיכון בפגיעה בלא מעורבים, שינוי המגביר את קטלניות כוחות היבשה.

"בזכות זה שאנחנו הוכשרנו בתחומים שהם מעבר לחי"ר, התקשורת בינינו לבין הכוחות בשטח יעילה הרבה יותר", מסכם סרן פילברי, "ככה אנחנו יכולים לחשוף יותר מטרות ולתקוף אותן בעוצמה - וזה מכפיל כוח בזירת הקרב".