בפלס"ר 7 ו-401 אמרו "רות, סוף"

זהו, הפלס"רים נסגרו והלוחמים השתלבו בתפקידיהם החדשים והשונים. אבל רגע אחד לפני שמסכמים לגמרי - בואו נחזור אחורה, אל הרגעים שלפני: לתרגיל האחרון ולטקס המרגש שחתמו מסורת מפוארת של שנים

29.12.21
ירדן מושליון, מערכת אתר צה"ל

שתי יחידות, שמטרתן להיכנס אל מעבר לגבול האויב עוד לפני הטנקים, לאסוף מידע מודיעיני ולסכל כל אויב שבדרך, נסגרו השנה, כחלק מעבודת מטה של זרוע היבשה, בה הוחלט על הסבת מסייעות שריון לפלוגות "חשיפה-תקיפה".

הלוחמים של פלס"ר 7 ופלס"ר 401 נפרדו מהיחידות בעלות המורשת העשירה, והשתלבו בסיירות החי"ר וביחידה הרב מימדית.

מהקמתה ועד לרגע האחרון, פלס"ר 7 לא הורידה את הרגל מהגז. כדי לסיים בגדול, לוחמי היחידה קיימו תרגיל ארוך ומפרך בן ארבעה ימים, שסיכם שנים של פעילות מבצעית, ונועד להכין אותם כמה שיותר טוב לתפקיד הבא שיבצעו.

במהלכו עברו הלוחמים מסלול מורכב שהתחיל בשטחי כינוס באזור הצפון, ועבר לשטח המדמה את גבול לבנון. לאחר מכן הם טיפסו על הר פועה, ולסיום - הוקפצו לרמת הגולן. "בקושי ישנתי מאז שכל זה התחיל", שיתף אחד הלוחמים בשיחה קצרה, ביום השלישי מתוך ארבעה, "אולי ארבע שעות במצטבר".

"במילותיו של שלמה ארצי - קצת שמח, קצת עצוב", ציטט רס"ן גל יניב, מפקד פלס"ר 401, "אני פותח את ספרי ההיסטוריה, לומד את עבר היחידה המפואר, ושמח על כך שזכיתי לפקד עליה. מצד שני, אני עצוב שצריך להיפרד".

״לא קל להעביר את חייליך לידיו של אחר״, סיפר סגן ראובן ולדמן, סגן מפקד פלס״ר 7 לשעבר, ״אני מתנחם בידיעה שהעברנו לוחמים איכותיים ומקצועיים שיש להם הרבה מה לתת למקומות אליהם הגיעו, ובוודאי עושים כבוד ליחידה״.

אך לאחר שנפרדו לוחמי פלס"ר 7 בחודש מאי, ולוחמי פלס"ר 401 בחודש ספטמבר, הם התפצלו - כל אחד פנה לתפקידו החדש. "הפרידה אמנם עצובה", אמרו בזרוע היבשה, "אך זהו תהליך חשוב שישאיר את צה"ל חזק ומוכן להתמודד עם אתגרי הלחימה בעתיד".