לתנאי הקבלה לסיירת הזו כנראה שלא תצפו

השנה הוקמה בפיקוד הצפון סיירת מילואים חדשה, שאליה מגיעים משוחררים ממגוון רחב של תפקידים מובחרים. המכנה המשותף ביניהם - כולם תושבי הגליל והעמק, מה שמאפשר להם לקפוץ לאירוע במהירות ובמיומנות של מקומיים. היחידה צפויה להפוך למבצעית ממש בחודש הבא, ועד אז היא לא מפסיקה להתאמן

29.12.21
ירדן מושליון, מערכת אתר צה"ל

לסיירת דבורה מגיעים רק אנשים מסוימים מאוד - כדי לקחת בה חלק, תצטרכו להיות בשירות מילואים, יוצאי יחידה מיוחדת ותושבי הגליל והעמק. אך למרות הדרישות הנוקשות, המוטיבציה להצטרף ליחידה החדשה הייתה גבוהה במיוחד, והתקנים הפנויים בה אוישו תוך זמן קצר.

היא הוקמה לפני כמה חודשים באוגדה 91, במטרה לסכל בזמן הקצר ביותר פעולות מאיימות של ארגון הטרור חיזבאללה בגבול לבנון. הסיכולים יתבצעו לצד כיתות הכוננות של יישובי הצפון, הפועלות שנים רבות ומורכבות גם הן מאנשי מילואים. יחד, הן יוקפצו בעת הצורך וישמשו מכפיל כוח משמעותי עבור הכוחות הסדירים.

"כל לוחמי היחידה גרים בישובים בצפון, ולכן יכולים להגיב לאירוע במהירות של כשעה", מסביר סרן (במיל') ד׳, ממקימי היחידה, "בזכות זה, במערכה הבאה נוכל לנצח את הקרב נגד הזמן, שייתן לנו יתרון גדול".

השלבים הראשונים בהקמת היחידה היו, כמובן, איתור האנשים המתאימים. "ניסינו למצוא משוחררים מכל מיני יחידות מיוחדות״, מפרט סרן (במיל') ד׳, ״יש לנו אנשים מהשייטת, מחיל ההנדסה הקרבית, מפלס"ר גולני ועוד רבים אחרים. כמובן שעם זה מגיעים גם אתגרים, כל אחד בא ממקום אחר, עם הרגלים ומנהגים אחרים. לכן, אחרי שאספנו את האנשים השקענו מאמצים רבים במטרה לחבר ביניהם, לגבש אותם, ללמד אותם שפה משותפת וטכניקות לחימה אחידות".

לוחמי היחידה יתחילו לעסוק בפעילויות מבצעיות כבר בתחילת השנה הבאה, ועד אז, הם לא מפסיקים להתאמן: הם עוברים תרגילים ייעודיים לגזרה שלהם, הכוללים קליעה, תרגילי לוחמה בשטחים מורכבים ובשטחים פתוחים ואימוני מפקדים - כל אלה במטרה להכשיר ולהכין את לוחמי היחידה.

"הם מגנים על הבית, תרתי משמע", מסכם מקים היחידה, "בכל יישוב בגזרה, האזרחים יודעים שיש מישהו משלהם, מהבית, ששומר עליהם - והם סומכים עלינו בעיניים עצומות".