דמי הקיום לחיילי החובה יועלו ב-50%

23.11.21
מערכת אתר צה"ל

בסיום עבודת מטה משותפת של צה״ל ומשרד הביטחון, אשר התקיימה בחודשים האחרונים, החליט הדרג המדיני על העלאת דמי הקיום לחיילי החובה ב-50% החל מינואר 2022 (משכורת פברואר).

במסגרת ההחלטה יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים לכ-2,463 שקלים, ובהמשך לכך דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית לכ-3,048 שקלים, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו לכ-1,793 שקלים ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו לכ-1,235 שקלים.

לעדכון השכר לשנת 2023 לחצו כאן

״צבא העם הוא הערובה לביטחון המדינה ועלינו להוקיר את החיילים והמשרתים בו", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. "חיילי צה״ל הם מקור עוצמתו של צה״ל - כל חייל הוא נכס יקר שקיבלנו למשמרת והדאגה למשרתים היא עבורנו ציווי.

ההחלטה על העלאת דמי הקיום לחיילים היא חלק משמעותי מתוכנית רחבה לטיפול בחיילי החובה מיום גיוסם, עד ליום שחרורם ומעבר לכך.

התוכנית כוללת, בין היתר, הגדלת המעטפת הכלכלית התומכת את תנאי השירות והמחיה של החיילים הבודדים ואלו הנזקקים לסיוע כלכלי. כמו כן, הגדלה ותקצוב של תוכנית ׳ממדים ללימודים׳ המכפילים את היקף הזכאים למלגה.

תרומתם של חיילי צה״ל ראויה להערכה רבה, והעלאת דמי הקיום היא ביטוי נוסף לכך. נמשיך לפעול על מנת להבטיח תנאי שירות הולמים ותגמול ראוי עבור חיילי צה״ל ומשרתיו.

אני מודה לשר הביטחון ושר האוצר על החלטתם ועל עשייתם למען רווחתם של חיילי צה״ל״.

לצד דמי הקיום, ניתן מענה לחיילים הזקוקים לסיוע כלכלי, אשר מצבם האישי והמשפחתי מצריך זאת. הכלים המוצעים מאפשרים תמיכה בחייל ובבני משפחתו באמצעות סיוע כלכלי נוסף, ומושקעים בכך משאבים רבים (כ-380 מיליון שקלים מידי שנה) בנוסף לתקציבי התרומות המתקבלים בצה"ל, שכולן מושקעות בתחומים אלו של רווחה ופרט. מרכיבים נוספים במעטפת הטיפול בחיילים הם פרויקטים כמו "בחזרה לעתיד", "מקצוע לחיים", הגדלת כיתות הבגרות והעברית במחווה אלון ושיפור והנגשת שיטת המיונים. צה"ל ממשיך לעסוק בסוגיית איכות המזון בבסיסים ושיפור מערך ההיסעים של צה"ל.