תחרות פרס הרמטכ"ל לחדשנות 2021 יוצאת לדרך!

15.08.21
מערכת אתר צה"ל

בפעם השנייה בתולדות צה"ל מתקיימת תחרות פרס הרמטכ"ל לחדשנות. התחרות, המובלת על ידי חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות, חטיבה באגף לתכנון ובניין כוח הרב זרועי) תהיה השנה בסימן ״עושים חדשנות״.

שוחחנו עם רמ"ד חדשנות פתוחה בחטיבת שילו"ח, רס"ן מ', על אופי התחרות: "השנה, חשבנו על קונספט חדש, בו אנו משלבים שני מאמצים מרכזיים. האחד, התנעת המחזור הראשון של מרכז היזמות הצה״לי Challenge והשני, תחרות פרס הרמטכ״ל לחדשנות שתתמקד בעשייה יישומית ופרקטית בתחומי תוכן שקודמו בשנים 2020-2021.

מרכז היזמות Challenge הינו פלטפורמה מטכ״לית יוקרתית, פורצת דרך, לחדשנות מבצעית וארגונית, אשר הוקמה מתוך שותפות בין חטיבת שילו״ח, מנהלת ט״ד וחטיבת המו״פ במפא״ת. מטרת מרכז Challenge הינה פיצוח האתגרים המבצעיים הסבוכים של צה״ל ואקסלרציה של מיזמים רב-זרועיים. האתגרים המהווים את תוכנית העבודה של Challenge מוגדרים ע״י הרמטכ״ל. פיצוח האתגרים מבוצע על ידי צוותים יזמיים רב זרועיים, תוך שימוש במתודולוגיות חדשניות, מנגנונים גמישים ומהירים ומעטפת משאבית מאפשרת. במעמד טקס הרמטכ״ל לחדשנות 2021 יוענקו כתבי מינוי על ידי הרמטכ״ל לראשי הצוותים המובילים את המחזור הראשון של Challenge.

בשורה התחתונה, מרכז היזמות מהווה מענה לחזון הרמטכ״ל שהונח לפתחנו בנאומו בתחרות פרס הרמטכ״ל הראשונה שהתרחשה בשנת 2020:

בנוסף ובמקביל לזאת, פרס הרמטכ"ל לחדשנות יהיה השנה בסימן ״עושים חדשנות״ ויתמקד במאמצים של יזמים/ות המקדמים חדשנות מעשית בצה״ל בקטגוריות הבאות: שבירת חסמים בירוקרטיים המערימים קשיים על יזמים, התייעלות בכלל תחומי העיסוק הצהל״יים הארגוניים והמבצעיים כאחד, אנשים הנמצאים בליבת העשייה ויחידות מצטיינות שהפגינו חדשנות ומקוריות בעשייתן השוטפת במהלך השנים 2020-2021.״

מי יכול להגיש מועמדות לפרס הרמטכ״ל לחדשנות 2021?

יזמים/ות שהתניעו פרויקטים, מיזמים, מאמצים והתארגנויות רב-זרועיות החל משנת 2020 ובאו לכדי מימוש בין השנים 2020-2021

אנו מזמינים כל חייל/ת, נגד/ת, קצין/ה עד לדרגת אל"ם (כולל) בשירות סדיר ומילואים ואע"צים.

אז איך מגישים מועמדות?
יש למלא את הטופס המצורף ולהחתימו ע"י מפקד/ת בדרגת תא"ל וקב"ם רלוונטי/ת את ולשלוח אותו בצירוף מסמכים נלווים עד ל-13.09.21 למייל "פרס הרמטכ"ל לחדשנות" Ctrl+k ברשת "סודי ביותר".

״בתאריך ה-01/11/2021 יתקיים טקס פרס הרמטכ״ל לחדשנות השני במעמד הרמטכ״ל בו יתכנסו פורום מטכ״ל והזוכים בקטגוריות הפרס בו יוענקו תעודות הערכה לזוכים וכתבי מינוי לשותפים בתוכנית Challenge.״ סיכם רמ״ד חדשנות פתוחה בחטיבת שילו״ח, רס״ן מ׳.

לטופס ההרשמה לחץ כאן.