הרמטכ"ל ביקר באגף המודיעין ובפיקוד הדרום

15.08.22
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר אתמול (ראשון) בבסיס 8200 בדרום הארץ. ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, ומפקד יחידה 8200, תא״ל י׳, ליוו את הביקור והציגו לרמטכ״ל את עיקרי העשייה של יחידות אמ״ן השונות במהלך מבצע ״עלות השחר״, וכן המאמצים הייחודיים שהפעילו כלל יחידות אמ״ן אשר הובילו לכמה מההצלחות המבצעיות המרכזיות והבולטות במבצע.

בהמשך, ביקר הרמטכ״ל בפיקוד הדרום, ושוחח עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, וכן עם המפקדים והחיילים המשרתים בפיקוד אודות ניהול והובלת המערכה במבצע ״עלות השחר״. הרמטכ״ל שיבח את משרתי הפיקוד ויחידותיו, ביניהן מרכז האש הפיקודי, מחלקת המבצעים הפיקודית וכן מחלקת המודיעין הפיקודית על הישגיהם הגבוהים ועל פעילותם בשיתוף פעולה תוך רתימת הזרועות והגופים הנוספים, בצה״ל ומחוצה לו.

עוד ציין הרמטכ״ל, כי ההבנה וההתמחות העמוקה של הפיקוד מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, היא שהובילה לקבלת החלטות מקצועית בזמן אמת, תוך הסתכלות רחבה ואסטרטגית שמנעה מהאויב השגת הישגים מבצעיים, תוך שידו של צה״ל על העליונה בניהול המערכה.

"אנשי פיקוד הדרום, בזכות עבודה מעולה שלכם בפיקוד ובאוגדת עזה, כל אחד בתחומו, יצרנו שני דברים", אמר הרמטכ"ל, "מנענו מהג׳יאהד האיסלאמי להרוויח הישגים והשגנו הרתעה. קשה לפספס את השותפות בין הגופים השונים במבצע, אגף המודיעין ופיקוד הדרום. במלחמות המודרניות למודיעין יש תפקיד משמעותי מאוד, וברצוני להביע הערכה רבה על עבודת אגף המודיעין במהלך המבצע. לולא המודיעין המדויק, ההישג לא היה אותו הדבר. סיכול שני מנהיגים מרכזיים של הג׳יהאד האיסלאמי הוא הישג תקדימי, והתוצאה מדברת בעד עצמה. אני רוצה להודות לכולכם ללא יוצא מן הכלל, אנשי אגף המודיעין ופיקוד הדרום, כל אחד תרם בדרכו, עשיתם עבודה טובה. אני סומך עליכם".