נערך כנס של הממונות על שוויון מגדרי בגופי הביטחון השונים

18.08.22
מערכת את"צ

כנס למידה והידוק מנגנוני עבודה של הממונות על השוויון המגדרי בכלל גופי הביטחון התקיים היום (חמישי), בהובלת יועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר, תא״ל אלה שדו שכטמן.

הכנס התקיים במטרה לחזק את שיתוף הפעולה והלמידה ההדדית בין הממונות בגופים השונים בדגש על נושאים כגון: מניעה וטיפול בהטרדות מיניות, יצירת סביבת שירות מכבדת ועוד. במהלך המפגש הוצגו עיקרי המדיניות הצה"לית בנושא הטיפול בהטרדות מיניות ועיקרי ממצאי וועדת חסון אשר בחנה את נושא השירות בתפקידים מחוץ ליחידות צה״ל.

בכל אחת מהיחידות מחוץ לסדר הכוחות בצה"ל ישנה ממונה על השיוון המגדרי אשר מהווה את אשת קשר בתחום המגדר והפגיעות המיניות ביחידה הן מול היוהל"ם בצה"ל והן מול משרתי/ות החובה והקבע המשרתים/ות ביחידה.

במהלך הפורום הוסדרו ממשקי העבודה וחוזק שיתוף הפעולה המקצועי בין יחידת היוהל״ם בצה"ל לבין היחידות שמחוץ לסדר הכוחות בצה"ל, בתחום הפגיעות המיניות. כמו כן, סוכם כי הפורום יתכנס מידי שנה ללמידה ושיח משותפים והצגת מסקנות ותובנות מהשנה שחלפה.

"המטרה של הפורום שהתכנס היום", אמרה יועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר, תא״ל אלה שדו שכטמן, "הינה למידה ויצירת שפה משותפת של כלל הגופים בנושא ההתמודדות עם הטרדות מיניות ומניעתן, קידום שיתופי פעולה, יכולת להוביל שינויים ויצירת סביבת שירות מכבדת למשרתים בכלל גופי הביטחון. מצאתי שותפות לדרך, ואני מאמינה כי יחד נוכל להוביל ולהשפיע בנושא".