חבורת החיילים שמצאה דרך חדשה להעביר את ראשון בבוקר

חברי "בחזרה לבסיס" החליטו לנצל את השעות הארוכות בימי ראשון בבוקר - בצורה אחרת. עכשיו הם מזמינים אתכם להצטרף למיזם החדש שלהם ו"להוסיף ערך לדרך"

18.08.22
ינון שלום יתח, מערכת את"צ

מי שיעלה על התחבורה הציבורית ביום ראשון בבוקר כנראה לא יפספס את אלפי החיילים שחוזרים לבסיסים אחרי סוף שבוע בבית. חלקם יעדיפו לשמוע מוזיקה או פודקסטים, אחרים ינצלו את הזמן בשביל להשלים שעות שינה, או לגלול באינסטגרם או בטיקטוק.

ויש את שי ורדי, צוערת בגדוד ברוש. שי, המתגוררת בגבעת אבני, צריכה להגיע לבה"ד 1, שנמצא 250 ק"מ ממנה. "יש לי שש שעות לכל כיוון", היא מעידה. 

אחרי שסיימה מכינה, הבינה שי שהיא רוצה לנצל את הזמן הפנוי שלה בצורה טובה יותר: "הרגשתי שביום-יום העמוס של הצבא, אני פחות מספיקה ללמוד על דברים אחרים שחשובים לי, וכשדיברתי על זה עם חברים, שמשרתים גם הם בבסיס מרוחק - החלטנו להרים את הכפפה". 

כך נולד "בחזרה לבסיס", המיזם שלהם, המנסה כבר יותר משנה "להוסיף ערך בדרך" (כלשון הסלוגן). בכל יום ראשון בבוקר עולה מרצה אחר לפגישת זום עם מאות חיילים, ומספר להם על שלל נושאים: ממזרח תיכון והתנהלות כלכלית, דרך מבט מבפנים לכנסת ועד שלגיה ושבעת הגמדים.

"כולנו מאוד אוהבים ללמוד ומתקשים למצוא את הפלטפורמה והזמן", היא משתפת, "אז פרסמנו הודעת שרשרת כזו - והיום יש לנו ממש קהילה לומדת". אף מרצה לא מקבל תשלום, ועושה זאת בהתנדבות מלאה: "הם מגיעים מרצון אמיתי להעשיר את החיילים". כך לדוגמה, השתתף בעבר הכתב אוהד חמו ובשבוע הקרוב ירצה תומר עשור, מומחה מבוקש לניתוח שפת גוף.

אחרי שקיבלו תגובות מאוכזבות מחיילים שלא הספיקו להתחבר לזום השבועי - הם העבירו את כלל התכנים לפודקאסט שמתפרסם מיד בסיום ההרצאה ומופיע בכל הפלטפורמות. אבל חבורת "בחזרה לבסיס" לא מתכוונת לעצור כאן וכבר מסמנת מטרות רחוקות. 

אבל מה שדוחף את חבורת החיילים האלו, שמשלבים כבר יותר משנה את המיזם תוך כדי היום-יום העמוס, היא ההתרגשות הלא טריוויאלית בכלל - מימי ראשון בבוקר: ״כל פעם שאנשים חדשים פותחים מצלמות מהרכבת, אפילו שזה לא הכי נוח - זה מרגש״.