הסתיים פורום למידה מבצעי בנושא מבצע "שובר גלים" וסיכום תרגיל "מרכבות האש"

27.10.22
מערכת את"צ

פורום מבצעי בנושא המשך מבצע "שובר גלים" והצגת תהליך הלמידה מתרגיל "מרכבות האש" התקיים היום (חמישי). הכנס התקיים בבסיס חיל האוויר פלמחים, בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי ומפקדים משדרת הפיקוד המבצעית של צה"ל.

בפורום הוצגו הפקת לקחים מבצעיים ממבצע "שובר גלים", ביניהם שינוי התפיסה המבצעית, הקמת תשתית משמעותית בתפר, הגברת הפעילות ופיתוח יכולות התקפיות חדשות, וכן הדרך בה התקיימו תהליכי הלמידה המטכ"ליים מתרגיל "מרכבות האש".

במושב הראשון של הפורום, סקרו רח"ט המבצעים, תא"ל שלומי בינדר, ורח"ט המחקר, תא"ל עמית סער, את תמונת המצב המבצעית והמודיעינית.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ומאו"ג איו"ש, תא"ל אבי בלוט, הציגו את עיקרי הפעולות והתובנות בפעילות המבצעית הענפה באיו"ש בחודשים האחרונים. כמו כן, מפקדי החטיבות והיחידות סקרו באופן פרטני על הפעולות אשר נעשו בגזרתם והציגו מסקנות מרכזיות והפקות לקחים מהמבצע עד כה.

בהמשך הפורום התקיים סיכום הרמטכ"ל לתרגיל "מרכבות האש" שנערך בחודש מאי האחרון, במהלכו הוצגו עיקרי התובנות ותהליכי הלמידה מהתרגיל בפיקודים, בזרועות ובאגפים.

"הפורום הוא הזדמנות לומר שאני גאה בכם ובעבודה שנעשית בכל הגזרות,, סיכם הרמטכ"ל, "זו הזדמנות להביע הערכה בפניכם. המשימה שלנו היא ההגנה על תושבי ישראל, מניעת פיגועים ובראש ובראשונה יצירת ביטחון ותחושת ביטחון. אחת הציפיות שלי מכם, המפקדים שיושבים כאן, היא לעמוד ולהוביל מלפנים את החיילים שלכם בכל אירוע".

"ראינו דוגמה לכך באירוע של בר פלח ז"ל שהוביל את הכוח יחד עם מח"ט מנשה", הוא המשיך, "הם חתרו למגע, הובילו את הכוח ועמדו בראשו. אנחנו עודנו במבצע 'שובר גלים', ועלינו להמשיך ולפעול כדי להגשים את ייעודנו ומשימתנו - הגנה על תושבי ישראל. אני מעריך אתכם וסומך עליכם".