כוח משותף פוצץ מעבדת מטענים של "גוב האריות" - ראש התשתית חוסל

25.10.22
מערכת את״צ

כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט על דירת מסתור בקסבה של שכם אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של תשתית הטרור "ערין אלוסוד" ("גוב האריות"). במהלך הפעילות נורו מספר חמושים, ובצד הפלסטיני מדווחים על נפגעים. מעבדת המטענים פוצצה על ידי כוחותינו.

בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, הכוחות התמקמו בעיר שכם כשהם ערוכים ופרוסים במגוון אמצעים, בהם כוחות צלפים וטילי כתף.  

 

במהלך הפעילות, הופעלו אמצעים שונים, לעבר המבנה השייך לתשתית, וכוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב.   

בנוסף, סוכל ודיע חוח, בן 31, תושב הקסבה בשכם, אשר היה היעד המרכזי של המבצע. חוח עמד בראש קבוצת ״ערין אלוסוד״ (״גוב האריות״), תשתית טרור אשר אחראית לשורת פיגועים וניסיונות טרור לעבר יעדים ישראלים.  

 

כמו כן, חוח היה אחראי על ייצור מטעני צינור והשגת אמצעי לחימה בעבור התשתית.

מאוחר יותר, עשרות פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות. הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם.

"בתקופה האחרונה חטיבת השומרון והיחידות הפועלות תחתיה פועלות יום יום לסיכול הטרור, גם בהתקפה וגם בהגנה", אמר מח"ט שומרון, אל"ם שמעון סיסו. "זאת תוך שיתוף פעולה עם כלל גורמי הביטחון הפועלים בגזרתה. הלילה, החטיבה העלתה מדרגה במלחמה בטרור, וסיכלה בהצלחה את ראש התשתית וחמושים נוספים."

תשתית הטרור אחראית, בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל, סמ״ר עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים.

יתר על כך, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים.

״מודיעין משובח וכוחות מקצוענים חדרו ללב הקסבה והרגו את אלו שמנסים ובמקרה אחד אף הצליחו, לפגוע באזרחי מדינת ישראל וחייליה״, אמר הרמטכ״ל בטקס ההתייחדות לזכר חללי חטיבת כפיר. ״אמרנו והוכחנו שאין מסתור לטרור. נגיע לכל עיר, שכונה, בית או מרתף וסופו של כל מחבל שייעצר או ייהרג״.

לנאום הרמטכ״ל המלא לחצו כאן