סוכמו צעדים נוספים לטיפול במיגון אמצעי הלחימה בצה"ל

10.12.22
מערכת את"צ

בדיון שנערך בשבוע שעבר בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, בנושא הטיפול במיגון אמצעי הלחימה בצה״ל, סוכמו הפעולות הבאות:

1. המדרגה האחרונה (ג') של פרויקט "עין צופיה" (נשקיות נייחות) תוקצבה וניתנה הנחיה להאיץ ולסיים את הפרויקט עד חציון ב' של 2023.

2. בהתאם לסדר העדיפויות שסוכם, יחוזקו גם מרכיבי ההגנה בבונקרים ברמת איום גבוה באמצעות תשתיות וטכנולוגיה במהלך 2023.

3. תוקצבה המדרגה האחרונה בפרויקט "נשקיות ניידות" ורועננו פקודות האבטחה של מצבורי נשקים ותחמושת בשטחי האימונים והתעסוקה המבצעית.

4. פתיחת פלגות ייעודיות במערך האבטחה ("מגן שוטר") בעלת רובאות 03 עם סמכויות של שוטר צבאי. מטרת הפלוגה היא הגברת נוכחות, שבירת שגרה וסיוע בהגנת המחנות. הפלגה הראשונה תסיים את הכשרתה בימים הקרובים והחל מחודש ינואר תפעל בפיקוד הצפון. הפלגה הבאה שתגויס מיועדת לשירות בפיקוד הדרום.

5. מינוי צוות ייעודי של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לגיבוש מדיניות ניהול ואחזקה של תחמושת ביחידות השונות, בהתאם לתחקירי הפריצות לבונקרים בפיקוד הדרום ובפיקוד הצפון.

6. הכנת תוכנית מקיפה וארוכת טווח לתחזוק מרכיבי ההגנה והשמירה על התחמושת והנשק בצה״ל, בנוסף על הצעדים שמבוצעים עד כה כמענה מיידי למרחבים הנמצאים באיום גבוה יותר.

7. העצמת מאמץ המודיעין והסיכול בראייה ארוכת טווח.

8. המשך הפעילות הענפה במסגרת תוכנית 'מגן הנגב' לחיזוק המענה במרחב הנגב (כולל שיבוש סיכול ניסיונות הברחה וחיזוק ההגנה על הבסיסים) וכן שיפור המענה בגבול המזרחי.