הרמטכ״ל חנך את מחלקת איכות וחוויית השירות באט"ל

05.12.22
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, חנך השבוע (שני) את מחלקת איכות וחוויית השירות באט"ל.

במהלך ביקורו שמע הרמטכ"ל על עיקרי העשייה ועל יכולות המחלקה. בנוסף, הוא סייר במרכז השליטה שהוקם תחת ענף תנופ"ה (תרבות, נורמות, שירות ופיתוח המענה), בו פועלים מפקדי זירות מקצועיים (רפואה, מזון, היסעים, ציוד, רכב ותשתיות) לטיפול בפניות המשרתים וזיהוי מגמות להשתנות מקומית ומערכתית.

לפני מספר חודשים יצאה לדרך תוכנית ההשתנות באט"ל, שמטרתה לשפר באופן משמעותי את איכות וחווית השירות של החיילים והחיילות, תוך התאמת המענה לרוח התקופה - בדגש על הדרג הלוחם.

במסגרת התוכנית, הוקמה מחלקת איכות וחווית השירות, מחלקה ראשונה מסוגה בצה"ל, שמהווה אבן דרך משמעותית. המחלקה כוללת יכולות אבחון, ניטור וחיזוי של שביעות רצון המשרתים ואיכות המענה, תוך טיפול רציף ומהיר בפערים העולים מהמשרתים.

במהלך ביקורו הביע הרמטכ"ל הערכה רבה לאנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אודות עשייתם עבור המשרתים, והדגיש בפני מפקדי האגף כי מחלקה זו מהווה מרכיב משמעותי ביותר בשמירה על ההון האנושי של צה"ל.

"הבסיס לתפקודו של צבא זה האמון בין חיילים למפקדים", אמר הרמטכ"ל, "חלק מרכזי מהאמון זה היחס שהחייל מקבל, יחס זה מזון, יחס זה מים חמים, רפואה, והסעות, ולכן העיסוק שלנו ושלכם באיכות וחווית השירות נובע משינויים עמוקים וצריך להמשיך לעסוק בהם. כשאתם מדברים על השינויים והחידושים אני חושב על דבר אחד - תפקוד מבצעי ואפקטיביות מבצעית שהגרעין שלה זה היחסי אמון בין המשרתים והמפקדים".

"אתם לא עוסקים רק בלוגיסטיקה או באיכות השירות, אתם עוסקים ברתימה, ביצירת הזדהות ויצירת אמון. אתם מובילים שינוי עמוק ותרבותי ועשיתם את הקפיצה התודעתית בכל הנושאים בהם את עוסקים. אני מברך אתכם על העשייה הרבה למען משרתי צה"ל".

"אמון המשרתים משפיע על חיזוק צבא העם ואמון הציבור בצה"ל", הצהיר ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, "המענה למשרתים משפיע על יוקרת השירות הקרבי ואטרקטיביות השירות בקבע - לכן אנחנו חייבים לשנות ולהשפיע כל הזמן. לפני כשנה יצאנו כלל מפקדי האגף לתוכנית השתנות במטרה - שיפור איכות השירות של משרתי צה"ל באופן משמעותי ואפקטיבי".

"המחלקה שחנכנו היום היא מחלקה שאני גאה בה", המשיך אלוף ינקו, "היא בעלת יכולות הכוללות הסתכלות אסטרטגית וייחודית תוך טיפול מהיר ומשמעותי. כאשר המטרה המרכזית היא לאפשר לחיילים ולאנשי הקבע את איכות וחוויות השירות שהם כל-כך ראויים לה - לשם כך אנו פועלים ונמשיך לפעול ככל שיידרש".