קורס מפעילי כטמ"ם מחזור 40 הגיע לסיומו

15.12.22
מערכת את"צ
קורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאוישים מרחוק) מספר 40 הסתיים אתמול (רביעי). הטקס בסימן "40 שנה למלחמת לבנון הראשונה" נערך בבסיס חיל האוויר פלמחים, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ובהשתתפות מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור, קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ, מפקדים ומשפחות הבוגרים.

כלי הטיס המאוישים מרחוק הפכו בשנים האחרונות לגורם משפיע וחשוב בפעילות המבצעית בצה"ל. מערך הכטמ"ם הוא מהמובילים בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן משתמש. מסיימי הקורס עברו הכשרה של כשישה חודשים, במסגרתה למדו על הכטמ"מים, יסודות ההטסה ופענוח מתקדם ומשימתי.
בסיום הקורס, ימשיכו הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים ולאחריו ישובצו בטייסות חיל-האוויר, יחידת "זיק" ויחידת "דוהר שמיים" של חיל התותחנים.

"מערך הכטמ"ם הינו יעיל, גמיש וקטלני", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "המערך מאפשר את חשיפת האויב ותקיפתו בזמנים קצרים, באופן ורסטילי וגמיש, מתחדש ומתפתח. מסיימי הקורס - אתם מצטרפים היום לחבורה ייחודית של מפעילים, במערך הגדל באופן אקספוננציאלי ונושא על כתפיו את מימוש משימות הליבה של החיל - באיסוף, בהגנה ובהתקפה. מאז ועד היום, המשיך המערך ונטע את שורשיו וערכיו בפעילויות החיל. ראו רק את השבועיים האחרונים, פעילות אינטנסיבית במבצע 'שובר גלים' באיו"ש, איסוף ואבטחת כוחותינו. הפעילות בעזה לניקוי מטרות והפללתן בזמן אמת, ליווי מבצעים מיוחדים למשימות צה"ל, בשקט ובמקצועיות".

"תרגילי מוכנות מורכבים - כי בצד פעילות השגרה התובעניות, עלינו להתכונן למלחמה ולתרגל את כלל מרכיביה", הוסיף מפקד חיל האוויר, "זהו מערך שלא ייעצר, יפעיל ויפיק את המצופה ממנו תחת כל קושי ותנאי. בוגרות ובוגרי קורס 40 - סיכת כנפי המפעיל אותה תשאו מהיום מחייבת. זירת הלחימה הופכת למורכבת, תובענית ובעלת פנים ומימדים רבים, אני בוטח בכם וסומך עליכם".
"בחודשים האחרונים ולאחר שנים של עמימות, הותרו לפרסום יכולות התקיפה של מערך הכטמ"ם, אשר מהוות חלק משמעותי מסך הכלים אותו נושא מפעיל הכטמ"ם ומשפיע למעשה על המציאות הבטחונית היומית בזירות השונות", הצהיר מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור, "אתם - בוגרות ובוגרים יקרים, תשאו עוד רגע את האחריות הכבדה על כתפיכם - האחריות הכבדה לביטחונה של מדינתנו האהובה. בוגרים יקרים, עברתם דרך ארוכה עד למעמד זה. שאפו להיות הטובים ביותר, והובילו אל מעבר לאופק, כשלנגד עיניכם, תמיד - ערכי צה"ל ורוח חיל האוויר. היו סקרנים והכי חשוב - היו בני אדם".


"מי שזקוק להוכחה מוחשית במיוחד לאופן שבו כוחות האש מגוונים ומרחיבים את יכולות הפעולה שלהם, יכול בקלות למצוא אותה במערך הכטמ״ם", פירט קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ, "כמעט בכל אירוע מבצעי, בפעילות התקפית או הגנתית, נכלל כלי טיס שכזה. לנוכח המחויבות שלו להיות קטלני יותר, קלט חיל התותחנים בשנים האחרונות יכולות ומערכים חדשים וייחודים, הן ביבשה והן באוויר. התאמנו את תפיסות ההפעלה שלנו, ואף הקמנו יחידת כטמ״ם נוספת, יחידת 'דוהר שמיים', כדי לתת מענה טוב יותר לצרכים המבצעיים המתפתחים. מסיימי הקורס, אני גאה בכם ומצדיע לכם".