אירוע לציון 10 שנים להקמת יחידת מבקר צה"ל התקיים בראשות סגן הרמטכ"ל

21.12.22
מערכת את"צ

אירוע לציון 10 שנים להקמתה של יחידת מבקר צה"ל, התקיים בתחילת החודש, בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם.

יחידת מבקר צה"ל היא היחידה לביקורת פנימית של הצבא, אשר הוקמה לפני כעשור על-מנת לסייע לצה"ל בהשגת מטרותיו ועמידה בייעודו. היחידה אמונה על קיום בקרה מטכ"לית והנחיה מקצועית של גופי הבקרה והבקרות באגפים, בזרועות ובפיקודים. היא אחראית לגבש ולפרסם, בהתאם לאמור בחוק, בהנחיות המקצועיות של מבקר מערכת הביטחון ובתקנים המקצועיים המקובלים, את התפיסה, את המדיניות ואת תורת הביקורת בצה"ל ולהטמעתה.

היחידה אחראית גם על הכשרת בעלי התפקידים העוסקים בביקורת ובבקרה בצה"ל לרבות תהליכי קבלת ההחלטות, תקינות מבחינת שמירה על החוק והמנהל התקין וטוהר המידות.

אנשי היחידה נושאים באחריות לביקורת לאור הייחוד והמורכבות של צבא ההגנה לישראל, מתוך תפיסה שהביקורת הפנימית מהווה כלי עזר משמעותי לכל ארגון בכדי לבדוק את עצמו באופן שיטתי וסדור, לתקן ליקויים, לשפר תהליכים ולגרום למצוינות ומובילות של הארגון. הביקורת מוסיפה ערך רב לצה"ל, מטייבת את פעילותו ומקדמת את מילוי ייעודו של צה"ל לנצח.

מבקר צה"ל מקיים ביקורות פנימיות מטעמו בנושאים מגוונים הנוגעים לצה"ל ופועל בכפוף לראש המטה הכללי.

כחלק מהטקס החגיגי, הוצגו עיקרי העשייה של היחידה וכן נאמו סגן הרמטכ״ל, אלוף אמיר ברעם, ומבקר צה״ל, תא״ל (מיל') עופר שריג.

"ליחידת מבקר צה"ל ולביקורת הפנימית שלה יש מקום רב ותרומה בלתי רגילה לשיפור התפקוד השוטף של הצבא אל מול סך הלחצים", אמר סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, "ובעיקר, כדי לא לשכוח כל הזמן שצה"ל צריך להיות מוכן למלחמה".

"תפקיד המבקר הפנימי לצה"ל מהווה סגירת מעגל ופסגה מקצועית ואישית עבורי, תפקיד שיש בו זכות גדולה ואחריות כבדת משקל", מבקר צה"ל, תא״ל (מיל') עופר שריג, "עבור יחידת מבקר צה"ל היו אלה עשר שנים משמעותיות בהן יישמנו לקחים ומיסדנו תהליכים בתחום הביקורת. יחידת מבקר צה"ל ממשיכה קדימה בנחישות ובמקצועיות, הביקורת תמשיך להוסיף ערך רב לצה"ל ולמפקדיו, תמשיך לשמור על ערכי הארגון, לייעץ, להכווין, ולהראות תמונת מצב מדויקת ממנה ניתן ללמוד, להשתפר ולסייע לצה"ל ולמפקדיו לנצח. גם בעשור הבא, ימשיך משרד מבקר צה"ל לחתור לביקורת כנה, אמיתית ובעיקר מקצועית על מנת להמשיך ולהיות הצבא הטוב בעולם".