בחזרה לסיפור גבורתו של אל"ם ניתאי עוקשי

27.07.22
מערכת את"צ

מצפן מורשת - גבורתו של ניתאי עוקשי

״מצפן מורשת״
גבורתו של ניתאי עוקשי
על מנהיגות ואומץ לב

"אין מצב שהמחבלים בורחים לי מבין האצבעות, אנחנו מגיעים למגע, הורגים את המחבלים ומשלימים את המשימה" (סא"ל ניתאי עוקשי, מ"פ רובאית 12 לשעבר).

ב-21 ביולי 2007 זוהתה תנועה ליד הגדר בגבול רצועת עזה. כוח מגדוד 12 של חטיבת גולני, שנמצא בתעסוקה מבצעית בגזרה באותה העת, בפיקודו של המ"פ סרן ניתאי עוקשי, הוקפץ למקום האירוע. הכוח נכנס לרצועה, כשבראשו עמדו יאיר רוזנברג, מ"כ בפלוגה הרובאית, והמ"פ ניתאי עוקשי. את הכוח ליווה מזל"ט לצורך מעקב מדויק אחר הדמויות. במהלך המעקב הסיט המזל"ט את המצלמה מהמחבלים, וכשהחזיר אותה לכיוונם הם לא נמצאו. הכוח המשיך להתקדם, כששני לוחמים נתקלו באש שנורתה אליהם מאחד המחבלים.

באותו הזמן שמעו ניתאי ויאיר את הירי, זיהו את המחבל השני, הסתערו לכיוונו והרגו אותו. המחבל שנהרג נותר בעומק השטח, בעוד שהמחבל שנותר בחיים היה כלוא בין ניתאי ויאיר לבין שאר הכוח. המחבל שהסתתר המשיך לזרוק רימונים לעבר הכוח. זמן קצר לאחר מכן ניתאי הסתובב וראה אותו במרחק של כעשרה מטרים ממנו. בעת שהוא הסתער על המחבל אזלה לו התחמושת. ניתאי קפץ על המחבל במטרה לנטרל אותו ונאבק איתו עד שיאיר וקשר המ"פ חיסלו אותו.

סרן ניתאי עוקשי גילה במעשיו אומץ לב, מנהיגות, תושייה, נחישות ודוגמה אישית.

על כך הוענק לו צל"ש מפקד פיקוד הדרום.