״קו ההגנה הראשון שלנו הוא הלוחמים - לכן צריך שם את מיטב האנשים״

17.06.22
מערכת את"צ

״בזמן שאתם צעדתם במסע המסכם הלילה והלכתם דרך ארוכה״, אמר הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, לחניכי תוכנית ׳אחריי!׳ בטקס הסיום שלהם, ״חיילי גולני צעדו במספר כוחות במרחב גזרת ג׳נין לעוד לילה של מעצרים. אחד הכוחות זיהה רכב חשוד ונוצרה היתקלות בהובלה של מפקדים לפנים והתבצע סיכול של חוליית טרור״.

״אין מדינה כמו מדינת ישראל שמתמודדת עם מספר רב של אויבים ופועלת במקביל לסיכול פעילויות טרור״, הוא המשיך, ״ובדיוק מסיבה זו צריך את מיטב האנשים בתפקידי הלחימה. בדיוק בגלל זה צריך שרבים מכם ילכו לפיקוד וינהיגו. קו ההגנה הראשון שלנו הם הלוחמים״.

 

״הלוחמה היא לא רק תרומה אלא גם סיכון ומי שתורם צריך שהמדינה תעריך את זה. אני רוצה להביע את הערכתי הרבה למיזם זה, מדובר באירוע חברתי וישראלי חשוב, התקופה של השירות הצבאי שלכם תהיה מעצימה ומעצבת ואנחנו נעשה הכל כדי שתצליחו״.

הטקס התקיים הבוקר (שישי) בהר הרצל בירושלים, בהשתתפות אלפי חניכי העמותה מכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום – דרוזים, בדואים, יהודים ונוצרים.

הטקס הוא אקורד הסיום למסע המסכם שעוברים חניכי העמותה, לציון סוף שנת הפעילות שמכינה אותם לשירות משמעותי. המסע, שאורכו 8 ק"מ, יצא בלילה שבין חמישי לשישי בשעה 2:00 מחניון הר איתן והסתיים במפגש זיכרון ומורשת לצד קברו של סא"ל עמנואל מורנו ז״ל, שמונצח בפעילות קבוצות ׳אחריי!׳ בעיר. המסע כלל חוויות הישרדות בשטח, ניווטים, פעילויות גיבוש ומורל וערך מוסף לקראת גיוסם הצבאי הקרב.