הסתיים קורס מפעילי כטמ"ם ה-39

15.06.22
מערכת את"צ

היום (רביעי) הסתיים קורס מפעילי כטמ"ם ה-39, בבסיס חיל האוויר פלמחים. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור, וקצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ. המפעילים אשר עמדו על רחבת המסדרים, קיבלו את דרגות הקצונה ואת סיכת כנפי המפעיל על ידי מפקד חיל האוויר וקצין התותחנים הראשי.

מערך הכטמ"ם הוא מערך מוביל ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש, ומהווה סמל לרב זרועית בין זרוע היבשה וזרוע האוויר.

כלי הטייס המאוישים מרחוק הפכו בשנים האחרונות לגורם משפיע על הפעילות המבצעית בכלל צה"ל, וכמעט בכל זמן נתון נמצאים באוויר, ומופנים לפעילות מבצעית ומשימות לאומיות.

בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של כשישה חודשים, במסגרתה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד, היוו מפקדי משימה על מטוס, ולמדו על ערכי צה"ל ודמותו של המפעיל בקרון. בסיום הקורס, ימשיכו הבוגרים לקורס אימון מבצעי האורך שלושה חודשים, שלאחריו ישובצו בטייסות חיל - האוויר וביחידת 'זיק' בחיל התותחנים.

"בוגרים יקרים, היום תקבלו את סיכת כנפי המפעיל אותה תישאו במחוייבות", הצהיר מח"א, "אתם מצטרפים לחבורה ייחודית, ההולכת וגדלה משנה לשנה, הנושאת על כתפיה את מימושן של ליבת משימות חיל האוויר בהגנה ובהתקפה. זירת הלחימה הופכת למורכבת, תובענית ובעלת פנים ומימדים רבים. תידרשו לנתח ולפעול. אני בטוח שהמטען המקצועי והערכי אותו רכשתם בבית הספר ומבית - ישמשו לכם קרקע מוצקה בתפקידכם. אני גאה בהישגי מערך הכטמ"ם של חיל האוויר, אני גאה במפעילים, אני גאה במערך הטכני והטכנולוגי, אני סומך על מפקדיו ואני יודע שנעמוד בצורה מושלמת מול כל אתגר אליו ידרש חיל האוויר."

"אתם עתידים להצטרף אל הטייסות ולפסוע את צעדיכם הראשונים בעולם המבצעי", הכריז מב"ס פלמחים, "זאת תוך ביצוע פעילות רציפה ומגוונת, רובה חשאית, המבטיחה יום יום את בטחונינו אל מול המזרח התיכון שממשיך להשתנות לנגד עינינו. קחו פיקוד, אני גאה בכם!"

"צה"ל מגביר מידי שנה את השימוש בכלי הטיס המאוישים מרחוק", הדגיש קצין התותחנים הראשי, תא״ל נרי הורוביץ, "אין כמעט אירוע מבצעי, פעילות התקפית או הגנתית, אשר אינם מלווים בדרך זו או אחרת בידי כלי הטיס הזה. בכל זירה שבה נידרש לחשוף את האויב, יכולתם של הכטמ"מים ומפעילהם יקראו לדגל ויעמדו למבחן".