אושרה תקנת "משפרי שכר למשרתי המילואים"

28.06.22
מערכת את"צ

ועדת העבודה והרווחה שהתכנסה היום (שלישי) אישרה עדכון לתקנות הביטוח הלאומי - מעתה תגמולים של משרתי מילואים אשר שיפרו את שכרם ב-20% במשך שלושת החודשים לפני השירות, יחושבו על פי המשכורת הגבוהה. זאת בהמשך לעבודת מטה רחבה של אגף כוח האדם, לחיזוק הוקרתם ותגמולם של משרתי המילואים.

ועדת העבודה והרווחה לתיקון התקנות התקיימה בראשות ח"כ אפרת רייטן ובשיתוף מנכ"ל הביטוח הלאומי, מר מאיר שפיגלר, ורח"ט תומכ"א, תא"ל אמיר ודמני.

במסגרת הוועדה אושרה תקנת "משפרי שכר למשרתי המילואים", לפיה משרת מילואים שבחודש שבו שירת במילואים או שבאחד מהחודשים במהלך תקופת אותו רבעון, הייתה עלייה משמעותית בשכרו, יחושב לו התגמול על פי העלייה המשמעותית בשכרו. זאת, ובלבד ששכרו עלה במשך שלושה חודשים רצופים לפחות מהמועד שבו עלה לראשונה. 

ההחלטה תכנס לתוקף בעוד חודש מהיום, ותחול רטרו-אקטיבית למי שביצע שירות מילואים החל מ-1 בינואר 2022. ע"פ התקנה, ניתן יהיה להגיש תביעות בנושא החל מחודש נובמבר.

משרתי המילואים של צה"ל נושאים על כתפיהם, מעבר למשימות האזרחיות של כל משרת, את משימת ההגנה וביטחון מדינת ישראל. כדי שנוכל לשמר את איכות המשרתים והמפקדים במילואים עלינו להוקיר אותם ולתת להם תגמול הולם.

בעת האחרונה קידמו צה"ל ומשרד הביטחון פעולות רבות לתגמול אנשי המילואים בכלל, והמפקדים הקרביים במילואים בפרט. צה"ל ימשיך לפעול ולקדם צעדי הוקרה נוספים עבור כלל המשרתים.