ערך היסוד 'ממלכתיות' יתווסף ל"רוח צה"ל"

26.06.22
מערכת את"צ

עבודת מטה בנושא מסמך רוח צה״ל, במסגרתה עודכן מסמך הערכים המשמש כתעודת הזהות הערכית של צה"ל והבסיס התקני לפעולותיו, אושרה על-ידי שר הביטחון וראש המטה הכללי. את העבודה הובילו ראש אגף כוח האדם בצה״ל, אלוף יניב עשור, וקצין החינוך והנוער הראשי, תא״ל אופיר ליויוס.

מסמך ״רוח צה״ל״ המעודכן יכלול את הגדרת ייעוד צבא ההגנה לישראל, הנגזרת ממשימתו של צה"ל - להבטיח את קיומה של מדינת ישראל, את ריבונותה ואת שלמותה הטריטוריאלית, להרתיע אויב ולהגן על בטחונם של אזרחיה ותושביה ולנצח בעימות צבאי ובמלחמה.

 

בנוסף, יתווסף לערכי היסוד במסמך רוח צה״ל ערך הממלכתיות. מתוקף היותו צבא העם הנתון למרות החוק והממשלה, מהווה ערך הממלכתיות אבן יסוד ערכית בצה"ל. ערך הממלכתיות נוסח כך:

"צה"ל הוא צבא העם, צבא ממלכתי הנתון למרות החוק והממשלה. חיילי צה"ל יפעלו כשרק טובת המשימה ובטחון המדינה לנגד עיניהם ויעשו זאת ביושרה, בענייניות וביצוגיות".

 

 

 

ערך הממלכתיות יתווסף לערכי היסוד של צה״ל, על מנת לחזק ולהעצים את צביונו הממלכתי של צה״ל כצבא העם, הפועל בענייניות ובייצוגיות, ללא הטיות וללא שיקולים זרים, הן במשימות המבצעיות והן במשימות השגרה.

צה"ל ימשיך לחרוט על דגלו את ערכיו בכל משימה אליה יידרש, וינחיל ערכים אלו לחייליו ומפקדיו.