"השמירה על חיי אדם בראש מעיינינו. נרד לעומק הדברים במיידי"

13.01.22
מערכת אתר צה"ל

הובאו למנוחות שני קציני הקומנדו שנהרגו אתמול (רביעי): רס"ן אופק אהרון ז״ל, בן 28, ורס"ן איתמר אלחרר ז״ל, בן 26, נשוי. שניהם מפקדי פלגה ביחידת אגוז, שנהרגו כתוצאה מטעות בזיהוי שהובילה לירי במהלך פעילות אבטחה סמוך למחנה צה"ל בבקעת הירדן. 

צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.

בליל האירוע יצאו הקצינים מלווים בקצין נוסף ובחייל מהיחידה לחפש אמר"ל שנגנב ערב קודם. ללא תיאום יצא עוד קצין מהיחידה לאותה מטרה. הקבוצה והקצין היחיד נתקלו זה בזה במרחק של כ-15 מטרים, ופתחו באש. תוך שניות בודדות זיהו שמדובר בכוחותינו והחלו לבצע פעולות החייאה בנפגעים. 

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה של נסיבות האירוע, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

 

הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות אלוף במיל', נעם תיבון. בנוסף, הורה על עוצר פעילות מטכ״לי בכלל יחידות הצבא ביום ראשון למטרת למידת אירועי הבטיחות האחרונים בצה"ל. זאת לאחר שקיים תחקור בנקודה ושוחח עם מפקדים בזירת האירוע, ביניהם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד עוצבת האש, תא"ל עופר וינטר, מפקד חטיבת הקומנדו, אל"ם מני ליברטי, ומפקדים נוספים. 

״האירוע הלילה הוא אירוע קשה ביותר ומצער מאוד", אמר הרמטכ"ל בתום ביקורו בזירת האירוע. "אני מבקש לשלוח את תנחומיי העמוקים למשפחות ההרוגים, משפחת אהרון ומשפחת אלחרר ואני רוצה לחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע. השמירה על חיי אדם היא בראש מעיינינו, וחובתנו לתחקר את האירוע ביסודיות ולהפיק ממנו לקחים בכל התחומים, בכל הנושאים ובכל רמות הפיקוד".

"התחלנו באופן מיידי בתחקור האירוע ובנוסף לכך כבר היום תקום ועדת בדיקה בראשות אלוף במילואים ובהשתתפות מפקדים ומומחים רלוונטיים", הוסיף הרמטכ"ל. "נרד לעומק הדברים ונעשה זאת בטווח הזמן המיידי. במקביל, הוריתי על יום של עוצר פעילות בכל הצבא, שמטרתו למידה של האירועים שהתרחשו לאחרונה בצה״ל. חובה על כולנו ללמוד אותם, להעמיק בהם וליישם את הלקחים בהתאם. אסור לנו לפסוח על אף סעיף בכדי למנוע את האירוע הבא. צה״ל נבחן בפעילות המבצעית והישגיה ובאיכות האימונים, אך לא פחות מכך בשמירה על חיי אדם. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אירועים מסוג זה״.

"זה אירוע מורכב ומצער ביותר", אמר דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, "אנחנו נצטרך לתחקר, ללמוד ולהבין טוב יותר מה בדיוק קרה הלילה - כל הכיוונים ייבדקו".

צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.

רס"ן אופק אהרון ז"ל
רס"ן איתמר אלחרר ז"ל