"בחרתם לומר 'הנני' - והמדינה עונה לכם"

24.05.22
מערכת את"צ

משרתים יקרים,

החוק "ממדים ללימודים", שעבר היום בכנסת, הוא אבן דרך משמעותית בהוקרה הראויה והחשובה ללוחמים, ומהווה הזדמנות למדינה ולחברה הישראלית כולה להביע הערכה לאלה שמיום הקמתה מהווים את חומת המגן של מדינת ישראל. 

אנו חיים במדינה המהווה דוגמה לשגשוג ולקדמה במזרח התיכון ובעולם כולו; מדינה עצמאית, חופשית ומוגנת, בה ביטחון האזרחים והמדינה נראים כמובנים מאילהם - אך זהו אינו דבר טבעי, ואסור שייחשב כמובן מאליו.

מאחורי הביטחון פעלו ופועלים לוחמים במאמץ הגנתי והתקפי הפועל מסביב לשעון. מאחורי השגשוג במדינה פועלים לוחמים באינטנסיביות ותחת סכנה, חוצת גבולות ומימדים. מאחורי עצמאותה של המדינה פועל צבא שלם, ובחוד החנית שלו הלוחמים. 

מדינה כמו שלנו, המתמודדת עם אתגרים ואויבים בזירות רבות, צריכה להעריך ולהוקיר קודם כל ולפני הכול את לוחמיה המבטיחים את ביטחונה ואת פריחתה. המדינה צריכה להבליט את יוקרת השירות בצה"ל ולקבוע את העיקרון שמי שתורם לה מקבל ממנה בחזרה

משרתים יקרים, בחרתם בשירות משמעותי ותובעני - והמדינה מתגמלת אתכם. בחרתם לומר 'הנני' והמדינה עונה לכם. בחרתם בשירות הקשה ביותר, ומפקדי צה"ל ואני בראשם מעריכים אתכם ביותר!

את התוכנית שהחלה ביוזמתו של רא"ל (מיל') גדי אייזנקוט והתבססה על תרומות, שראויות להערכה רבה, ביקשנו להגדיל באופן משמעותי ולהפוך להטבה קבועה ומחייבת מטעם המדינה. בעזרתו של שר הביטחון, אשר פעל והביא את התוכנית לחקיקה, הצלחנו לעגן את התוכנית בחוק ולבסס אותה על מימון מדינתי קבוע ויציב, ולא על בסיס תרומות.

לצד העלאת דמי הקיום, החוק "ממדים ללימודים"  מצטרף לשורה של הטבות נוספות שכבר מעוגנות בחוק וניתנות לכם - מענק השחרור וכספי הפיקדון. כל אלה, יאפשרו לכם לרכוש השכלה גבוהה ומקצוע ולהוות עבורכם מקפצה אישית לאזרחות שתסייע לכם בבניית עתיד כלכלי טוב יותר. 

לצד זאת זכרו - התרומה הגדולה ביותר עבורכם היא תחושת הנתינה למדינה, ומה שקיבלתם לכל חייכם משירות קרבי ומשמעותי. 

אתם מגיני העם והמדינה.

אתם ראויים על כך לכל הערכה והוקרה. 

היו גאים בדרככם - אני גאה בכם.