׳הרצחת וגם ירשת' – כך צריך להתייחס לסרט "ג'נין ג'נין"

30.11.22
מערכת את"צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מברך על פסק הדין של בית המשפט העליון אשר חזר וקבע כי הסרט "ג'נין ג'נין" הוא סרט שקרי, שנערך ללא בדיקה של המתואר בו.

הרמטכ"ל מגבה את פעולת הלוחמים ומביע הערכה רבה לעוז רוחם, לרוח הלחימה ולמוסריות כפי שבאו לידי ביטוי בקרב ובמאבקם הציבורי כנגד הסרט.

ההחלטה לאסור הקרנת הסרט בישראל עושה צדק עם לוחמי צה"ל, הפועלים להגנת המדינה ולשמירה על הביטחון המדינה ותושביה, תוך הקפדה על ערכי צה״ל ובהם מקצועיות ומוסריות בלחימה. בית המשפט העליון קבע במפורש, בפסק-הדין, כי הסרט "כולל שקרים ובדיות ומהווה לשון הרע על חיילי צה"ל... ההאשמות הנכללות בסרט הן מן ההאשמות הקשור ביותר שניתן להטיח".

מובילי המאבק הציבורי והמשפטי הוזמנו ללשכת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, על מנת להביע את ההערכה והתמיכה בהם.

 

מדברי הרמטכ"ל בטקס סיום קורס קציני יבשה שהתקיים ביולי 2020 בבה״ד 1: ״אנחנו מציבים את החיילים בקשה שבשדות הקרב, דורשים מהם להילחם בסטנדרטים גבוהים, ובתמורה אנו מחויבים לגבות אותם.

'הרצחת וגם ירשת' – כך צריך להתייחס לסרט "ג'נין ג'נין". סרט המציג באופן מעוות ושקרי את המציאות ופוגע בחיילים שלחמו שם. מחנה הפליטים ג'נין כמו ערים פלסטיניות רבות אחרות, שלח מתוכו באותם ימים גלים של מרצחים לעבר מטרות ישראליות, ובזמן הלחימה עצמה התמקם האויב בסלון או בחדר הילדים שלו עצמו, כדי לפגוע בחיילינו. שלחנו את חיילי המילואים לעקור את הרוצחים, והם עשו זאת באופן מקצועי וראוי.

אסור שחופש הביטוי יאפשר את חופש הביזוי, ואסור שיפשיט את חיילינו מהגנה. שלחנו את החיילים להגן על מדינת ישראל, תורה של מדינת ישראל להגן עליהם בתמורה. תדע כל אם, שמסרה גורל בנה בידי מפקדים, שיתנו לו גיבוי כשראוי.
כך במלחמה, כך בפעילות המבצעית וכך באימונים ובשגרה״.